Νομίζαμε ότι ήταν δική μας εντύπωση αλλά τελικά, διαπιστώνουμε πως για τη χθεσινή εκδήλωση της google υπάρχουν μικτά μηνύματα και διαφορετικές εντυπώσεις. Πέραν της αθρόας προσέλευσης που... ξεχείλισε το Αθηνών Αρένα και την εντυπωσιακή αξιοποίηση του εξαίρετου...
...οπτικοακουστικού εξοπλισμού για την υποστήριξη και ενίσχυση των παρουσιάσεων, κάπου σε αυτήν τη φαντασμαγορική διαδρομή, τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό και τις πραγματικές ανάγκες αλλά και δυνατότητές του στο ηλεκτρονικό “πεδίο”, μάλλον εξασθένησαν και θόλωσαν.
Από την άλλη πλευρά, η χθεσινή εκδήλωση ήταν μία αρκετά σοβαρή και προσεγμένη - και ακριβή, ας μην ξεχνιόμαστε ούτε να το παραβλέπουμε - προσπάθεια να παρουσιαστούν σημαντικά στοιχεία και τάσεις που αφορούν στον Τουρισμό, στις ραγδαίες εξελίξεις του σήμερα και στα μελλούμενα με έναν ιδιαίτερο, ξεχωριστό τρόπο.
Και με πρόσωπα που αναμφίβολα κινούνται στο "αφρόκυμα" της εποχής μας, είτε στον περί ου ο λόγος τομέα του on line travel - ο Γιάννης Kent - είτε γενικότερα στο πεδίο των μηνυμάτων των καιρών και της αναζήτησης των αποτελεσματικότερων τρόπων δημιουργίας "εικόνας" και διείσδυσής αυτής - Peter Economedes.
Ως προς αυτό, το αποτέλεσμα ήταν, αν μη τι άλλο, αρκετά ενδιαφέρον και αξιοπρόσεκτο.
Ωστόσο, ας προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε ό,τι δεν είχε άμεσα σχέση με το θέμα της βραδιάς που ήταν η on line τουριστική αγορά, αν δηλαδή απομακρύνουμε το "αμπαλάζ", το μόνο που έμεινε να αξιολογήσει και να αφομοιώσει κανείς είναι το "πακέτο" της google (που επένδυσε αρκετό χρήμα για να το προωθήσει) από τη μία πλευρά και η ανάλυση του Γιάννη Kent από την άλλη!
Η οποία ανάλυση - που έδωσε με αφοπλιστικά απλό τρόπο όλη την εξέλιξη της αγοράς, τον τρόπο που είναι δομημένη, τη φιλοσοφία που λειτουργεί και φυσικά το που υπερτερεί και που πάσχει - ήταν τελικά και το πιο ισχυρό "κεφάλαιο" της βραδιάς. Για αυτό και θα επανέλθουμε με άλλη ανάρτηση.
Για τον Peter Economedes, εντάξει, "ανεβαστικός", εθνικά, ο λόγος του και εξαιρετικά ενδιαφέροντα και εύστοχα αυτά που επισημαίνει για το branding και την εικόνα της Ελλάδας - μιλάει και στην καρδιά και στη λογική μας - αλλά ειλικρινά, εκτός του ότι έχει αρχίσει και γίνεται πια υπερέκθεση και υπερπροβολή όσων λέει και υποστηρίζει στο internet και στα social media, η παρουσία του στη χθεσινή εκδήλωση ως προς το θέμα της ήταν μάλλον συμπληρωματική παρά κεντρική.
Για τον Σάκη και τους Onirama, ε, λίγο-πολύ τα ξέρετε πως είναι τα πράγματα, έπαιξαν και αυτοί τον ρόλο τους στο πολυπληθές του πράγματος...
Υπήρξε και κάποια άλλη παρουσία στην εκδήλωση, αλλά μας διαφεύγει τώρα.
Κατά τα λοιπά και υπό το συναρπαστικό μέγεθος μίας αγοράς ενός τρις δολαρίων:
Στο πλαίσιο της ημερίδας, παρουσιάστηκαν οι τέσσερις σύγχρονες τάσεις του internet: η αναζήτηση, η χρήση του video, τα social networks ως μέσα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών και η εύρεση πληροφορίας εν κινήσει, μέσω του κινητού.
Παρουσιάστηκαν και τα πέντε στάδια του Travel: όλοι οι ταξιδιώτες ονειρεύονται, ψάχνουν, προγραμματίζουν, ταξιδεύουν και μετά μοιράζονται την εμπειρία τους. Το διαδίκτυο όχι μόνο έχει αλλάξει τις συνήθειες των ταξιδιωτών αλλά διευκολύνει και τους επιχειρηματίες, αφού όλη η πληροφορία που χρειάζονται σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών βρίσκεται μπροστά στα μάτια τους με ένα μόνο κλικ.
Ξεχωρίζουν βέβαια και τα στοιχεία της Google σχετικά με το online και τον τουρισμό:
• Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ένα πολύτιμο πλοηγό για την διαδικτυακή ταξιδιωτική έρευνα: 8 από τους 10 ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση
• Η εντατική χρήση των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης είναι εμφανής: 75% των ταξιδιωτών οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν 6 ή περισσότερες αναζητήσεις
• Υψηλή ανάκληση για διαδικτυακές διαφημίσεις που αφορούν σε όλο το φάσμα ενός ταξιδιού: 3 από τους 4 ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει έρευνα στο διαδίκτυο, θυμούνται να έχουν δει διαδικτυακές διαφημίσεις, διαφημίσεις display και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης
• Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης, οι διαφημίσεις display και τα ενημερωτικά emails είναι οι πλέον αποτελεσματικές όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις που αφορούν σε κρατήσεις
• Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής
• Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου