Φυσικά και περιλαμβάνεται ο ΕΟΤ στη λίστα των 56 φορέων που ελέγχει και από τους οποίους ζητάει εξηγήσεις το υπουργείο Οικονομικών για τις οφειλές τους προς τρίτους. Η πρώτη αντίδραση, βεβαίως, σε αυτό είναι να πει κανείς στον κ. Σαχινίδη και στους περί αυτώ, να πάνε να...
...ζητήσουν εξηγήσεις από τον κ. Προβόπουλο να δώσει τις σχετικές εξηγήσεις και διευκρινήσεις μόνος του αφού αυτός "κούρεψε" τα αποθεματικά του Οργανισμού αλλά και από τον Ε. Βενιζέλο που συμφώνησε. Διότι μην μας πείτε οτι δεν το ήξερε ή ότι διαφώνησε, έτσι;
Όσο για το τι έκανε ή τι θα κάνει η πολιτική ηγεσία, θα ρωτήσουμε ξανά μόλις ξαναβρούν τη φωνή τους ακι τον δρόμο προς τα γραφεία τους!
Ειδάλλως, όλο αυτό είναι μία απαράδεκτη κοροϊδία...
Αλλά τι να περιμένει κανείς από αυτούς τους ανεκδιήγητους;Ωστόσο, για να είμαστε και ειλικρινείς, όλο αυτό δεν αναιρεί τα ερωτήματα του γιατί ο ΕΟΤ κράταγε τέτοιο μέγεθος αποθεματικών και δεν προχωρούσε στην εξόφληση οφειλών τόσο καιρό τώρα.
Αλλά δεν είναι της παρούσης...
Αλλά δεν είναι της παρούσης...
Τι ζητεί το ΥΠΟΙΚ από τους 56 φορείς με την εγκύκλιό του;
Οι εποπτευόμενοι φορείς θα αποστείλουν τους πίνακες στα αρμόδια υπουργεία, τα οποία αφού πραγματοποιήσουν τους απαραίτητους ελέγχους θα τα διαβιβάσουν στο Γενικό Λογιστήριο.
Οι φορείς που θα ενισχυθούν με πρόσθετες πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να εξοφλήσουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Να έχουν ορίσει προϊστάμενο οικονομικών υπηρεσιών.
Να τηρούν πλήρως λειτουργικό μητρώο δεσμεύσεων για τρεις τουλάχιστον μήνες. Πλήρως λειτουργικό μητρώο σημαίνει ότι δεν αναλαμβάνονται υποχρεώσεις οι οποίες δεν θα μπορούν να πληρωθούν και ότι παρέχονται αξιόπιστες πληροφορίες για τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί και τις απλήρωτες υποχρεώσεις στα διάφορα στάδια ωρίμασής τους. Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι η δέσμευση πίστωσης δεν εξασφαλίζει πάντα ότι η υποχρέωση μπορεί να πληρωθεί. Οι πιστώσεις των εξόδων θα πρέπει να προσαρμόζονται κάθε φορά σε συνάρτηση με την πορεία υλοποίησης των εσόδων του προϋπολογισμού. Υστερήσεις στο σκέλος των εσόδων θα πρέπει να μετατρέπονται σε αντίστοιχες μειώσεις στο σκέλος των εξόδων.
Να εξοφλήσουν από ίδιους πόρους μέρος των υφιστάμενων κατά την 31/12/2011 ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
Να δεσμεύονται στη μη σώρευση νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
Οπως ορίζεται στην εγκύκλιο:
Οι φορείς που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις δύνανται άμεσα να ζητήσουν έκτακτη χρηματοδότηση. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα υποβληθούν μέσω των εποπτευόντων υπουργείων, τα οποία αφού εξετάσουν και αξιολογήσουν τα αιτήματα των φορέων θα τα αποστείλουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους το αργότερα έως την 31η Μαΐου 2012.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους θα εξετάζει τα αιτήματα των φορέων και την αξιολόγηση του εποπτεύοντος υπουργείου και εφόσον υφίσταται ανάγκη θα ζητά πρόσθετες διευκρινίσεις ή στοιχεία, διαβεβαιώσεις κ.λπ. Στη συνέχεια θα μεταβιβάσει τις σχετικές πιστώσεις μέσω των προϋπολογισμών των υπουργείων. Οι πληρωμές θα πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατόν και το αργότερο εντός τριάντα ημερών από τη λήψη της χρηματοδότησης.
Με την ολοκλήρωση των πληρωμών, οι φορείς θα αποστείλουν βεβαίωση ότι η έκτακτη χρηματοδότηση χρησιμοποιήθηκε για την εξόφληση των σχετικών υποχρεώσεων. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο η χρηματοδότηση ή μέρος αυτής δεν χρησιμοποιηθεί, θα επιστρέφεται στον κρατικό προϋπολογισμό.
Το ΓΛΚ σε συνεργασία με τα εποπτεύοντα υπουργεία θα προβεί σε επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχους, προκειμένου να επαληθεύσει το ύψος των υποχρεώσεων, πριν από τη λήψη της απόφασης χρηματοδότησης καθώς και μετά τη λήξη των πληρωμών.
Δεν πληρώνει αλλά οι δαπάνες βγάζουν μάτια.. και αδειάζουν τις τσέπες μας..
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://kolomvos.blogspot.com/