Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Εκτίμηση ΞΕΕ: Η χρονιά θα κλείσει με -10% στις πληρότητες και -15%-20% στα έσοδα των ξενοδοχείων

Την πρώτη ολοκληρωμένη εκτίμησή του για το κλείσιμο της χρονιάς, βασισμένη σε έρευνα πεδίου που διενεργήθηκε από το ΙΤΕΠ, έδωσε νωρίτερα σήμερα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, δια του προέδρου του Γιώργου Τσακίρη. Σύμφωνα με το ΞΕΕ, η χρονιά είναι πλέον δεδομένο ότι θα κλείσει αρνητικά, καθώς…


…δεν υπάρχει ο χρόνος να βελτιωθεί το κλίμα και να ανακάμψουν τα μεγέθη.
Οι πληρότητες θα είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 10% και οι τιμές σε ένα ελαφρώς μικρότερο ποσοστό, μεταξύ 8% και 9%. Αυτό σημαίνει ότι τα έσοδα των ελληνικών ξενοδοχείων θα συρρικνωθούν από 15-20%.
Γ. Τσακίρης
Όπως υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης πρόκειται για ιδιαίτερα δυσμενή εξέλιξη σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία. Το μεγαλύτερο πλήγμα θα το υποστούν τα ξενοδοχεία της Αττικής. Ιδιαιτέρως αρνητική θα είναι και η πορεία των ξενοδοχείων που στηρίζονται αποκλειστικά σε μεγάλο βαθμό στην εσωτερική αγορά και τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, για τα οποία δε βρέθηκε φέτος φόρμουλα να χρηματοδοτηθούν παρά τη ρητή δέσμευση που ανέλαβε το ΞΕΕ, θα διεκπεραιώσει με δικά του μέσα και πόρους μεγάλο τμήμα των γραφειοκρατικών ενεργειών στις οποίες προέβαινε κατά το παρελθόν ο ΟΕΕ.
Η απασχόληση θα πληγεί σημαντικά αλλά όχι στην έκταση που θα συνέβαινε αυτό αν σημειωνόταν αντίστοιχη μείωση αφίξεων κατά τα προηγούμενα χρόνια. Εικάζεται βάσιμα ότι η πολιτική ρευστότητα και η υπερφορολόγηση έχουν παγώσει τις επενδυτικές πρωτοβουλίες των ξενοδόχων, γεγονός που μειώνει τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της τουριστικής δαπάνης στις τοπικές οικονομίες. Επομένως, χάνονται λιγότερες θέσεις στην ευρύτερη οικονομία από ότι συνήθως.
Οι τομείς της τουριστικής δραστηριότητας που εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα είναι οι ακόλουθοι:
  • Ο εσωτερικός τουρισμός που υφίσταται σημαντική καθίζηση λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και της διακοπής των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού.
  • Τα επαγγελματικά ταξίδια λόγω της οικονομικής καθίζησης που παρατηρείται αυτή την περίοδο στη χώρα μας. Παραδοσιακά τα επαγγελματικά ταξίδια κατέχουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στον τουρισμό πόλεων ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες.
  • Η Αθήνα ως τουριστικός προορισμός λόγω της συνεχούς απαξίωσης του ιστορικού της κέντρου.
  • Η Γερμανική και Ολλανδική αγορά.
Κατά το ΞΕΕ, καθίσταται προφανές ότι το σύνολο των προβλημάτων του τουριστικού κλάδου σχετίζεται άμεσα με την πολιτική συγκυρία στην Ελλάδα και τις σχέσεις που διαμορφώνονται με τους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό, δε, στα συμπεράσματα της έρευνας επισημαίνεται ότι στο μέλλον "θα πρέπει να αποφεύγονται οι εκλογικές αντιπαραθέσεις στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου".
Όσα από τα προαναφερόμενα προβλήματα συνδέονται με την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας αναμένεται να μας απασχολήσουν για πολύ καιρό ακόμα.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος και ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις που εστιάζουν τη δραστηριότητά τους στην εσωτερική αγορά, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους στρεφόμενες στη διεθνή αγορά. Αλλά κάτι τέτοιο δε μπορεί να επιτευχθεί σε συνθήκες συνεχούς αποεπένδυσης και χρηματοδοτικής ασφυξίας. Επιβάλλεται να επανασχεδιαστούν τα προγράμματα ποιοτικής αναβάθμισης υφισταμένων ξενοδοχειακών καταλυμάτων στο πλαίσιο της ταχύτερης υλοποίησης του ΕΣΠΑ με τη θέσπιση αυξημένων κινήτρων και την πλήρη κατάργηση των γραφειοκρατικών εμποδίων.
Υψηλά διψήφια ποσοστά μείωσης των προκρατήσεων – μονοψήφια από tour operators
Από τις εκτιμήσεις των Προέδρων των τοπικών ξενοδοχειακών ενώσεων σχετικά με την πορεία των προκρατήσεων για τη θερινή περίοδο, προκύπτουν τα ακόλουθα:
- Μέχρι το τέλος Μαΐου οι προκρατήσεις δωματίων για την καλοκαιρινή περίοδο (Ιούνιος – Σεπτέμβριος) εμφανίζονται μειωμένες κατά 32,5% έναντι της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του 2011. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο χαμηλό αριθμό Ελλήνων που έχουν προγραμματίσει θερινές διακοπές αυτή τη στιγμή. Επίσης, οι αλλοδαποί επηρεάζονται από τον καταιγισμό αρνητικών δημοσιευμάτων γύρω από τις νομισματικές εξελίξεις στη χώρα μας. Πολλοί τουρίστες εκτιμούσαν πως αν η Ελλάδα τελικώς αναγκαζόταν να εγκαταλείψει το ευρώ, θα υπήρχε μεγάλη αναστάτωση και καλό θα ήταν να την αποφύγουν. Επιπλέον, αν η Ελλάδα υιοθετήσει ένα πιο αδύναμο νόμισμα, θα μπορούσαν να ωφεληθούν πληρώνοντας μετά την υποτίμηση. Τέτοιες προσδοκίες οδηγούν σε αναβολή των οριστικών αποφάσεων. Επομένως οι αλλοδαποί τουρίστες έχουν μετατραπεί φέτος σε πελάτες της τελευταίας στιγμής, γεγονός που δυσχεραίνει τον προγραμματισμό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, περιορίζει τη ρευστότητα τους και οδηγεί σε πτώση των τιμών δωματίων.
- Οι μεγαλύτερες μειώσεις σε προκρατήσεις καταγράφονται στην Πελοπόννησο, τη Στερεά Ελλάδα, την Αττική και τις Κυκλάδες. Σε αυτές τις περιοχές τα νούμερα είναι πολύ απογοητευτικά καθώς κυμαίνονται μεσοσταθμικά γύρω στο 40%. Στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία οι μειώσεις κυμαίνονται γύρω στο 25%, στην Κρήτη στο 20% και στα Δωδεκάνησα στο 15%.
Υπογραμμίζεται ότι οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων βασίζονται στα δωμάτια που διαθέτουν σε μεμονωμένους πελάτες και δεν αφορούν στα συμβόλαια με τουριστικούς πράκτορες που είχαν υπογραφεί κατά την περσινή περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι οι απολογιστικές μειώσεις των πληροτήτων θα είναι πολύ μικρότερες.
Στους προορισμούς που λειτουργούν μεγάλες μονάδες και ο αριθμός των μεμονωμένων πελατών είναι περιορισμένος, η μείωση στην κίνηση θα είναι μονοψήφια. Δυσμενέστερες επιπτώσεις θα αντιμετωπίσουν οι προορισμοί που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική αγορά και οι νησιωτικοί προορισμοί που αδυνατούν να υποδεχτούν απευθείας πτήσεις charter.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου