Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Home porting κρουαζιέρας: Πίσω από τη... Γερμανία η Ελλάδα το 2011


Ποιοι ήταν αυτοί που πανηγύριζαν για την απελευθέρωση της κρουαζιέρας πέρυσι; Που είναι να δουν την... επιτυχία τους; Tα στοιχεία του 2011 που μόλις δημοσιοποίησε το Ευρωπαικό Συμβούλιο Κρουαζιέρας (ECC)  όχι απλώς δείχνουν ότι και το 2011 συνεχίστηκε η φθίνουσα πορεία του...
 
...ελληνικού home porting, αλλά και ότι πέσαμε σε επίπεδο... Γερμανίας!
Ύστερα από το ιστορικό υψηλό των 503.000 επιβατών του 2009, που αντιστοιχούσε στο 10,1% του συνολικού Ευρωπαϊκού home porting, το 2010 πέσαμε στους 336.000 επιβάτες (6,4%) και το 2011 313.000 (5,6%)... μόλις πίσω από την Γερμανία!
Το σκορ αυτό είναι απαράδεκτο για μια χώρα που είναι από τις στρατηγικότερες της περιοχής και τρίτη σε επισκεψιμότητα κρουαζιέρας στην Ευρώπη (4,8 εκ. επισκέψεις). Αλλά, όσο δεν γίνονται ουσιαστικές προσπάθειες προσέλκυσης του home porting, ακόμη και με κίνητρα, τα οφέλη της οικονομίας μας θα παραμένουν εγκλωβισμένα στο μόλις 3,5% με 4% από τα έσοδα κρουαζιέρας της Ευρώπης” σχολίασε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του δ.σ. του ΣΕΤΕ. 
Η παραπάνω εικόνα του home porting αντανακλά κυρίως στον Πειραιά, ενώ ακόμη δεν έχουν καταγραφεί οι επιπτώσεις από τις υπερβολικές αυξήσεις του ΟΛΠ σε περίοδο μειωμένης ζήτησης για την Αθήνα. 
Ελπίζουμε η πτώση αυτη να συγκρατηθεί τώρα που μπαίνουν στο παιχνίδι τα πολύ ανταγωνιστικά περιφερειακά μας home ports, όπως το Ηράκλειο και η Ρόδος”” τονίζει ο Α. Στυλιανόπουλος.
Κατά τα άλλα, η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να καταγράφει μια πορεία σταθερής ανάπτυξης. Ο αριθμός των ατόμων που επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους στην Ευρώπη είναι παραπάνω από διπλάσιος την τελευταία δεκαετία και έχει ξεπεράσει τα 5,6 εκατομμύρια, με σχεδόν το ένα εκατομμύριο να προέρχεται από χώρες εκτός Ευρώπης.
Η συνολική συμβολή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία αυξήθηκε και έφτασε στο ρεκόρ των 36,7 δις Ευρώ για το 2011 (από 35,2 δις Ευρώ το 2010), σημειώνοντας συνολική αύξηση 54% από το 2006.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου