Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Vias Verdes στην Πελοπόννησο; Ναι κ. Τατούλη και κ. Κατσιφάρα, κάντε το όπως οι Ισπανοί!


- Τα τρενοποδήλατα της Πελοποννήσου μπορούν να μετεξελιχθούν στην ελληνική εκδοχή των ισπανικών "πράσινων διαδρομών"...
- Αντί εγκατάλειψης, "αποψίλωσης" και... ενίσχυσης του εισοδήματος των αθίγγανων, ευκαιρία αξιοποίησης και ανάπτυξης! 

Το ότι έχουν σταματήσει τα δρομολόγια των τρένων στην Πελοπόννησο είναι η αρνητική ίσως η αποκαρδιωτική πλευρά του ζητήματος. Ωστόσο, Έλληνες είμαστε, εφευρετικότητα έχουμε και συχνά, αντί άλλων αντικοινωνικών δραστηριοτήτων, τη διοχετεύουμε δημιουργώντας πάνω σε “στάχτες” και σε απομεινάρια. Για τα “τρενοποδήλατα”, διαβάσαμε πρώτη φορά στο...

...arcadiaportal και μετά είδαμε το θέμα να αναπαράγεται και να δημοσιεύεται και σε άλλα πολλά media.
Σήμερα, διαβάσαμε και στο e-go ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ. 
Εμείς από την πλευρά μας, επειδή ξέρετε ότι είμαστε “διαβαστερές” μάγισες και έχουμε και μεγάλο αρχείο, θέλουμε να καταθέσουμε στην όλη διαδικασία, στο ΥΠΠΟΤ, στον ΕΟΤ αλλά και στον Π. Τατούλη, κάποιες πληροφορίες για τις Vias Verdes, το αντίστοιχο παράδειγμα της Ισπανίας.
Το 1993, υποβλήθηκε στο Υπουργείο Δημοσίων Εργων, Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Ισπανίας μίας ενδιαφέρουσα πρόταση να αξιοποιηθεί το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, συνολικού μήκος τότε περίπου 7.600 χλμ. Για τη δημιουργία ειδικά κατασκευασμένων διαδρομών, οι οποίες θα προορίζονταν για χρήση αποκλειστικά από πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες άλλων μη μηχανοκίνητων μέσων
Το υπουργείο σε συνεργασία με πέντε εταιρίες σιδηροδρόμων της χώρας ανέθεσαν στο Ίδρυμα Σιδηροδρόμων Ισπανίας (FFE), με έναν προϋπολογισμό της τάξης μόλις 60.000 ευρώ, τη συγκρότηση Εθνικού Χαρτοφυλακίου κατηργημένων σιδηροδρομικών γραμμών. Οι αρμόδιοι του έργου ήρθαν σε επαφή με περίπου 1.000 φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κατέγραψαν 98 σιδηροδρομικές γραμμές που δεν χρησιμοποιούνταν, συνολικού μήκους 5.800 χιλιομέτρων, στις οποίες περιλαμβάνονταν και 954 σταθμοί
Επιπρόσθετα, κατεγράφησαν άλλες 89 σιδηροδρομικές γραμμές που εξυπηρετούσαν μεταλλεία, ορυχεία και ιδιωτικές βιομηχανίες που προσέθεσαν άλλα περίπου 2.000 χλμ στο χαρτοφυλάκιο. 
Αποτέλεσμα ήταν να ξεκινήσουν οι βασικές μελέτες και να αρχίσει σταδιακά η μετατροπή των σιδηροδρόμων σε “διαδρομές πρασίνου”- Vias Verdes, ακολουθώντας τον διεθνή όρο που είχε αρχίσει στα τέλη της δεκαετίας του ’90 να συζητείται στη Β. Αμερική και στην Ευρώπη. 
Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα δίκτυο διαδρομών που, στα μεν αστικά και μητροπολιτικά κέντρα θα προσέφερε μία υποδομή για εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, άσκησης και αναψυχής, στις δε περιφερειακές περιοχές, μία διαφορετική πρόταση για τουριστικές δραστηριότητες, αναψυχή, άσκηση και γνωριμίας των επισκεπτών με την ισπανική φύση και πολιτισμική κληρονομιά
Στην πορεία υλοποίησης του προγράμματος, εντάχθηκαν και πολλοί φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι περισσότεροι εκ των οποίων είχαν και οικονομική συμμετοχή στα έργα ή στη διαχείριση ορισμένων διαδρομών.
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν τόσο μεγάλη που το 2001, το ισπανικό Κοινοβούλιο ομόφωνα εξουσιοδότησε την κυβέρνηση να δημιουργήσει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο και να διασφαλίσει τους πόρους για την πλήρη μετατροπή όλου του εν αχρηστία σιδηροδρομικού δικτύου σε Vias Verdes.
Αποτέλεσμα όλης αυτής της προσπάθειας είναι να έχουν δημιουργηθεί στην Ισπανία 77 vias verdes, συνολικού μήκους 1.800 χλμ, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές μελέτες για άλλα 350 χλμ δικτύου
Μέχρι σήμερα, έχουν δαπανηθεί περίπου 60 εκατ. ευρώ για τις μετασκευές και την ολοκλήρωση των έργων. Επίσης, κατά τη διάρκεια μετασκευών των δικτύων αλλά και μετατροπής των σταθμών σε εγκαταστάσεις τουριστικών υπηρεσιών, δημιουργήθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ σημαντικός αριθμός νέων επιχειρήσεων έχει αναπτυχθεί γύρω από τις διαδρομές αυτές, ακολουθώντας βεβαίως τον αρχικό σχεδιασμό και τους περιορισμούς που έχουν θεσπιστεί για κάθε διαδρομή.
Αυτά για να παίρνουμε ιδέες και να τις βελτιώνουμε, αντιγράφωντάς τες, έστω, αντί να αφήνουμε μία σημαντική δημόσια περιουσία και υποδομή, βορά στους περιφερόμενους "παλιατζήδες" και στα πάσης φύσεως κλεφτρόνια...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου