Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

WTM 2011: "Μαζεμένοι" οι Βρετανοί, ρευστότητα για Ελλάδα


- Μειωμένος ο ρυθμός προκρατήσεων για τους περισσότερους προορισμούς, χάνει έδαφος η Τουρκία.
- Μονοψήφια η μείωση, κατά μέσο όρο, για Ελλάδα αυτήν την περίοδο.
- "Μεγάλο πρόβλημα" το APD


Μόλις διασταυρώσαμε και τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το πως εξελίσσονται τα πράγματα για την Ελλάδα, ως προς τη βρετανική αγορά, η οποία εμφανίζει μία κάμψη στις προκρατήσεις γενικά προς τους περισσότερους παραδοσιακούς προορισμούς της Μεσογείου. Για την Ελλάδα...
...αναφέρονται διαφορετικά μεγέθη από τους tour operators, από μονοψήφια ποσοστά μείωσης που που δίνουν Thomson και TUI γενικά, μέχρι τα διψήφια ποσοστά αύξησης του Thomas Cook (αποδίδεται σε χαμηλές τιμές) και ορισμένων specialists που έχουν μικρά μεγέθη αυτήν την περίοδο αλλά σε όλες τις περιπτώσεις είναι σαφές ότι:
Πρώτον είναι πάρα πολύ νωρίς. 
Δεύτερον, είναι πολύ ρευστή η κατάσταση ως προς τον εξερχόμενο τουρισμό της βρετανικής αγοράς για το 2012 και πολύ πιο ρευστή ως προς τις εξελίξεις στην Ελλάδα.
Ένα είναι ξεκάθαρο: Εάν δεν περάσει η Ελλάδα σε φάση σταθεροποίησης και ομαλότητας και αν δεν αποκατασταθεί μία εικόνα ηρεμίας και ευνομίας στους ξένους πολίτες, η τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας θα κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, από πλευράς ζήτησης ενώ θα ενταθούν και οι πιέσεις των tour operators στις συναλλαγές τους με τους έλληνες ξενοδόχους και τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Αυτό είναι πολύ έντονο το τελευταίο 15θήμερο, όταν με τις εξελίξεις στη χώρα, υπήρξε υποχώρηση του ρυθμού προκρατήσεων και ουσιαστικά ένα “πάγωμα” του ενδιαφέροντος.
Οι τουριστικοί παράγοντες  ευελπιστούν ότι σύντομα, βοηθούσης της πολιτικής κατάστασης, η Ελλάδα θα μπει σε τροχιά ομαλοποίησης, κάτι που θα διευκολύνει την προσέλκυση περισσότερων Βρετανών.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση πάλι, η κίνηση από τη Μ. Βρετανία κατά μέσο όρο δεν αναμένεται να περάσει σε πολύ υψηλά θετικά επίπεδα. Στόχος είναι να καλυφθούν οι απώλειες του 2011 από τη βρετανική αγορά και να επιτευχθεί και κάποια σχετικά ικανοποιητική μονοψήφια αύξηση.
Οσον αφορά τους ανταγωνιστές μας, όπως είπαμε η μειωμένη ζήτηση είναι γενική τάση προς σχεδόν όλους τους βασικούς προορισμούς των Βρετανών.
Μεγαλύτερη εμφανίζεται η μείωση προς Αίγυπτο, Τυνησία και Μαρόκο, κυρίως επειδή πέρυσι τέτοια εποχή, η ροή των κρατήσεων ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα επομένως η σύγκριση δεν είναι εύκολη.
Μεγαλύτερη μείωση όλων, εμφανίζει η Τουρκία, πολύ μεγάλη σε ορισμένους tour operators, κάτι που αποδίδεται πρωτίστως στη μεγάλη αύξηση των τιμών.
Ιδιαίτερα επιβαρυντικός παράγοντας για όλους τους προορισμούς, εξακολουθεί να είναι ο φόρος αεροπορικών αναχωρήσεων ή Air Passenger Duty ο οποίος φθάνει τις 20 λίρες για προορισμός εντός ευρωζώνης αλλά εκτινάσσεται στις 50 λίρες για την Τουρκία και στις 70 για την Αίγυπτο!
Εχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε αυτόν τον φόρο και αποτελεί διαρκώς μείζον ζήτημα συζήτησης και διαμάχης και με πολιτικές προεκτάσεις στη Μ. Βρετανία... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου