Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Κίνα: Αλλάζει το σκηνικό του εξερχόμενου τουρισμού

- Νέα δεδομένα από 1ης Οκτωβρίου για τους tour operators
- Σημαντική υποχώρηση της μέσης δαπάνης

Δύο νεότερες εξελίξεις από την τουριστική αγορά της Κίνας, για την οποία τόσα χρόνια συζητάμε και άλλα τόσα προσπαθούμε να ανοίξουμε. Το ένα έχει να κάνει με τη διαπίστωση Κινέζων αναλυτών ότι καταγράφονται αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των...


...Κινέζων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, με άμεσο αντίκτυπο στην μέση δαπάνη. Σύμφωνα με έρευνα της Κινεζικής Ακαδημίας Τουρισμού, η μέση δαπάνη καταγράφει πλέον μείωση έως και 5.000 γιουάν (περίπου 800 ευρώ) σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, μία μεταβολή πολύ σημαντική στατιστικά που φαίνεται ότι θα έχει και συνέχεια τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, μία εξήγηση είναι ότι το ταξίδι στο εξωτερικό, δεν είναι πλόεν προνόμιο των πλουσιότερων τάξεων των Κινέζων. Ο αριθμός πολιτών που αποκτούν τη δυνατότητα και το δικαίωμα σε ταξίδια στο εξωτερικό, λόγω της οικονομικής ανάπτυξης, αυξάνει ραγδαία και επειδή η πλειονότητα αυτών των πολιτών ανήκει σε εισοδηματικές τάξεις χαμηλότερου επιπέδου και προέρχεται από μικροτερα αστικά κέντρα της Περιφέρειας, επηρεάζει αναλόγως και τη συνολική εικόνα ταξιδιωτικής δαπάνης.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι ταξιδεύουν πιο συνειδητοποιημένα, επιδιώκωντας πρωτίστως την εμπειρία της αναψυχής και της περιήγησης σε χώρες και χώρους πολιτιστικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τις αγορές ειδών πολυτελείας και γενικά το shopping. 
Επιπρόσθετα, οι πιο ταξιδεμένοι Κινέζοι, γίνονται πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους καθώς έχουν ευρύτερη εικόνα τιμών και ποιοτήτων των ειδών που θέλουν να αγοράσουν.
Το δεύτερο θέμα, είναι η εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου του νέου νομοθετικού πλαισίου για τον Τουρισμό και τις τουριστικές δραστηριότητες.
Βασικά σημεία του νέου Νόμου, είναι οι αυστηρότερες προυποθέσεις και προδιαγραφές που επιβάλλονται στην τουριστική αγορά, με στόχο την πιο αποτελεσματική και καλύτερη προστασία των πολιτών-τουριστών και διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.
Μία αλλαγή που ενδιαφέρει περισσότερο και τους προορισμούς του εξερχόμενου τουρισμού (το άρθρο 35 του Νόμου), είναι η απαγόρευση στους tour operators και στα τουριστικά γραφεία, να προτείνουν συγκεκριμένα σημεία για αγορές ή άλλες υπηρεσίες στον προορισμό, για τις οποίες χρεώνουν πρόσθετο κόστος ή για τις οποίες εισπράττουν προμήθειες από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της κινεζικής κυβέρνησης, πολλοί tour operators και τουριστικά γραφεία πωλούν πακέτα στα όρια του κόστους, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αλλά εισέπρατταν μεγάλα ποσά από τους πελάτες για να τους κατευθύνουν σε συγκεκριμένα καταστήματα και επιχειρήσεις για να κάνουν τις αγορές τους ή χρεώνοντας άλλες παρόμοιες υπηρεσίες (π.χ. επισκέψεις και ξεναγήσεις σε συγκεκριμένα αξιοθέατα ή δημοφιλή σημεία ενδιαφέροντος), πέραν των προμηθειών που εισέπρατταν από τις επιχειρήσεις αυτές (κάτι σαν κατευθυνόμενο/ ελεγχόμενο εμπόριο).

Μία εικόνα του νέου Νόμου, στα αγγλικά, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου