Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2013

Τουρισμός Νεότητας: Μία "φρέσκια" δύναμη στη διεθνή τουριστική αγορά...

- Τι δείχνει η έρευνα της WYSE

Σημαντικές και ενδιαφέρουσες μεταβολές στις τάσεις και στις προτιμήσεις του τουρισμού νεότητας καταγράφει τα τελευταία χρόνια η μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει ποτέ για τη συγκεκριμένη αγορά, “New Horizons III”, από την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Τουρισμού Νεότητας (WYSE). Σύμφωνα με την έρευνα...


...που έγινε με δείγμα 34.000 νέους που ταξιδεύουν από 137 χώρες, ο τουρισμός νεότητας αντιπροσωπεύει πλέον σήμερα το 20% της διεθνούς τουριστικής αγοράς, με εκτιμώμενες δαπάνες της τάξης των 163 δισ. ευρώ, το 2012, στο σύνολο των 820 δισ. ευρώ, παγκοσμίως.
Ο ρυθμός αύξησης της ταξιδιωτικής δαπάνης των νέων, σε ποσοστό 40% από το 2007 υπερκέρασε εντυπωσιακά τους αντίστοιχους ρυθμούς άλλων μεγάλων ομάδων ταξιδιωτών, που παρέμειναν σε μονοψήφιο ποσοστό αύξησης. 
Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιοποιήθηκε προ ημερών, μία βασική μεταβολή με την προηγούμενη πενταετία, είναι ότι αυξάνει ραγδαία ο αριθμός νέων που ταξιδεύουν για να  να γνωρίσουν άλλες κουλτούρες αλλά και να αποκτήσουν πολιτισμικές και εργασιακές εμπειρίες, ενώ ο αριθμός όσων ταξιδεύουν αποκλειστικά και μόνον για διακοπές, έχει περιοριστεί σημαντικά στο 47% από το 75%.
Οι Ξενώνες Νεότητας (Youth Hostels) έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα ξενοδοχεία στις προτιμήσεις των νέων για διαμονή, τάση που καταμαρτυρεί ότι αυτή η κατηγορία καταλυμάτων έχει εξελιχθεί και προσαρμόζεται γρηγορότερα στις ανάγκες και απαιτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας ταξιδιωτών. Εδώ κάνουμε μία “παρένθεση”, για να θυμίσουμε ότι με τον νέο Νόμο για τον Τουρισμό (4179/13) αλλάζει ριζικά το καθεστώς λειτουργίας και ιδιοκτησίας των Ξενώνων Νεότητας στην Ελλάδα. Θα μπορούσε μάλιστα να πει κανείς, ότι τα ευρήματα της έρευνας του WYSE, μάλλον δικαιώνουν αυτήν την παρέμβαση...
Μία άλλη τάση που καταγράφεται, πέραν της αύξησης της δαπάνης, είναι και η μέση διάρκεια των ταξιδιών των νέων, με τα ταξίδια διαρκείας άνω των 60 ημερών να καταγράφουν αξιοσημείωτη αύξηση. Σημειώνεται επίσης ότι αλλάζει και το χαρακτηριστικό του “ταξιδιώτη σακκιδίου”, όπως συνήθως τους αποκαλούν οι περισσότεροι, εννοώντας το πολύ χαμηλό κόστος ανά ταξίδι, καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός νέων ταξιδιωτών, χαρακτηρίζουν πλέον τους εαυτούς τους... “ποιοτικούς ταξιδιώτες σακκιδίου”, που δαπανούν σαφώς μεγαλύτερα ποσά στα ταξίδια τους. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι διευρύνεται η ηλικιακή βάση του τουρισμού νεότητας, πέραν του εύρους που καλύπτει κυρίως ο φοιτητικός κόσμος.
Αλλαγές έχουμε και στις τάσεις επιλογής προορισμών και στο μέσο ταξιδιού. Η επιλογή αεροπλάνου εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα άλλα μέσα μεταφοράς, φθάνοντας στο 26% των ερωτηθέντων, από 16% της προηγούμενης έρευνας.
Αντίστοιχα, η επιλογή “κλασσικών” προορισμών και το διάστημα διαμονής σε πολύ δημοφιλείς προορισμούς όπως μεγάλες πόλεις και κύρια αστικά κέντρα, υποχωρεί έναντι της επιθυμίας για εξερεύνησης μικρότερων πόλεων και της επίσκεψης πιο απομακρυσμένων περιοχών.
Η έλλειψη ασφάλειας και η εγκληματικότητα, ως αντικίνητρα για πραγματοποίηση ταξιδιού και επιλογή προορισμού, έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 14% στο 24%, με σταθερά ανοδική τάση.

Τέλος, ως προς τους τρόπους κρατήσεων και ενημέρωσης, η νέα τεχνολογία, το διαδίκτυο και τα social media, κυριαρχούν. Τα τελευταία είναι και το κύριο μέσο επικοινωνίας με το φιλικό περιβάλλον, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου