Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Οι επισημάνσεις της ΟΚΕ για το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού

Το σχέδιο για το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού επεξργάστηκε αναλυτικά ειδική ομάδα εργασίας της ΟΚΕ, με βασική επισήμανση ότι ο χωρικός σχεδιασμός είναι αναγκαίος σήμερα περισσότερο από ποτέ, προκειμένου να λειτουργήσει ως συνεκτικό πλαίσιο που θα...

 
...συμβάλλει στη βελτίωση των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας, με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Η ΟΚΕ αναφέρει ότι ορισμένες αλλαγές που έλαβαν χώρα σε θεσμικό και νομοθετικό επίπεδο την τελευταία πενταετία, σε συνδυασμό με τις συνέπειες της δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης, φαίνεται να επηρεάζουν σημαντικά το πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης της προηγούμενης περιόδου, ή και να το επαναπροσανατολίζουν, δημιουργώντας ζήτηση αφενός για νέα και πιο ανταγωνιστικά τουριστικά προϊόντα και αφετέρου για αναβάθμιση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών και υποδομών. 
Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο χωροταξικός σχεδιασμός εθνικού επιπέδου “καλείται να κατανοήσει, αναλύσει και εν τέλει υποστηρίξει τις σημαντικές αλλαγές που έχουν επέλθει ή θα επέλθουν στο εγγύς μέλλον στο πεδίο της τουριστικής ανάπτυξης και της τουριστικής πολιτικής”. 
Συγκεκριμένα η ΟΚΕ, μεταξύ άλλων, επισημαίνει:
Α. Οι διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 2742/1999 σε εφαρμογή των οποίων εγκρίνεται το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο δεν παρέχουν εξουσιοδότηση στους υπογράφοντες την εγκριτική απόφαση του Πλαισίου υπουργούς να (υπ)εξουσιοδοτούν άλλα όργανα για την έκδοση διοικητικών πράξεων κανονιστικού χαρακτήρα, ούτε να τροποποιούν διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας ή να καθορίζουν ειδικές διοικητικές διαδικασίες αδειοδότησης. Ωστόσο, το προτεινόμενο Ειδικό Πλαίσιο (ιδίως στο άρθρο 5) περιέχει σε πολλές περιπτώσεις υπεξουσιοδοτήσεις στους υπουργούς ΠΕΚΑ και Τουρισμού. Η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι οι προβλέψεις αυτές θα πρέπει να απαλειφθούν, καθώς αντίκεινται σε διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας. 
Β. Σε πολλά σημεία το προτεινόμενο Ειδικό Πλαίσιο επεκτείνεται σε απαγορεύσεις και αμιγώς κανονιστικές ρυθμίσεις (π.χ. καθορισμός συντελεστών δόμησης), πολλές από τις οποίες τροποποιούν διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας και μάλιστα με έμμεσο τρόπο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση και αμφιβολία σχετικά με τις τελικώς εφαρμοστέες διατάξεις. 
Γ. Προβληματισμό δημιουργεί η συμπερίληψη στο υπό αναθεώρηση Ειδικό Πλαίσιο (άρθρο 10 παρ. Ε) προτάσεων για τα κίνητρα του επενδυτικού νόμου. Η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι η πολιτική κινήτρων θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο της τουριστικής και της αναπτυξιακής πολιτικής και όχι ενός κειμένου χωροταξικού χαρακτήρα. Σημειώνεται, επίσης, ότι πολλά από τα προτεινόμενα κίνητρα έχουν ήδη συμπεριληφθεί στην ισχύουσα νομοθεσία περί κινήτρων (Ν.4146/2013).
Δ. Θετικά αξιολογείται η έμφαση  που δίδεται στις νέες μορφές τουρισμού. Ωστόσο σημειώνεται ότι θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση για τη διαρκή βελτίωση των υφισταμένων τουριστικών υποδομών, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. 
Ε. Τέλος, η ΟΚΕ επισημαίνει ότι σημαντική προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή του σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, αποτελεί η συστηματική παρακολούθηση της πορείας εφαρμογής του αλλά και η  διασφάλιση των αναγκαίων συνεργειών με τα πλαίσια που άπτονται άλλων τομέων της οικονομίας, όπως τα ειδικά πλαίσια για τη βιομηχανία, τις ΑΠΕ κλπ. 
Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Γνώμης , εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου