Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

IMIC 2013- Γαστρονομικός Τουρισμός: Κλειδί η κατανόηση των προσδοκιών του επισκέπτη

Η σύνδεση ενός προορισμού με τη γευστική εμπειρία είναι πλέον κυρίαρχο θέμα για όσους, σε κάθε γωνιά της γης, σχεδιάζουν στρατηγικές προσέλκυσης τουριστών. Η καταγραφή των προϊόντων, των συνταγών και των υπηρεσιών που είναι το πρώτο βήμα για τη διαμόρφωση ενός γαστρονομικού χαρτοφυλακίου προωθείται συστηματικά, αλλού...

...περισσότερο, αλλού λιγότερο. Το γεγονός όμως είναι ότι δεν αρκεί μόνο αυτό.
Το φαγητό, το κρασί και τα άλλα τοπικά προϊόντα από μόνα τους, όσο καλά και αν είναι, δεν μπορούν να δημιουργήσουν τουριστική ζήτηση, εκτός εάν αντιπροσωπεύουν την ταυτότητα και τη μοναδικότητα ενός προορισμού.
Ο γαστρονομικός τουρισμός μιας περιοχής δεν είναι υπόθεση μόνο των εστιατορίων και τυχόν εξειδικευμένων τουριστικών γραφείων αλλά αφορά στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων και στο σύνολο του κλάδου τροφίμων, ποτών και των άλλων συναφών υπηρεσιών. Είναι βέβαια και υπόθεση των κατοίκων της περιοχής που θα πρέπει να στηρίξουν την προσπάθεια και να κατανοήσουν ότι το όφελος που προκύπτει αφορά συνολικά στον προορισμό.
Προϋπόθεση της επιτυχίας είναι η κατανόηση των αναγκών και η εξακρίβωση των προσδοκιών του επισκέπτη που επιλέγει έναν προορισμό με κριτήριο τη γαστρονομική του απόλαυση και κυρίως τη σε βάθος γνώση των ιδιαιτεροτήτων αυτής της εκλεκτής πελατείας.
Στα δύο τελευταία IMIC (2011, 2012), κύριο αντικείμενο του συνεδρίου ήταν τα θεωρητικά ζητήματα που αφορούν στη σχέση Τουρισμού και Γαστρονομίας και φιλοξένησαν πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και πρακτικές εφαρμογές από πετυχημένες επιχειρηματικές προσπάθειες.
Στο IMIC 2013 θα προσδιορισθεί και θα συζητηθεί το απαραίτητο “επόμενο βήμα”. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την επιτυχημένη πορεία της πρωτοβουλίας “2013 Έτος Γαστρονομίας στη Σαντορίνη” θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.
Μεγάλη επιτυχία ήδη στην πορεία της διοργάνωσης είναι η συμμετοχή ως κεντρικού ομιλητή του Αμερικανού Erik Wolf, Executive Director του World Food Travel Association, πρόσωπο που θεωρείται αυθεντία διεθνώς σε θέματα γαστρονομικού τουρισμού.
Στόχος είναι το IMIC 2013 να είναι μία συνάντηση "σύνθεσης και συγκομιδής"
Ύστερα από οκτώ επιτυχημένες διοργανώσεις στην Αθήνα, το IMIC πραγματοποιείται για πρώτη χρονιά στην περιφέρεια με την ευκαιρία της πρωτοβουλίας του Δήμου Θήρας να ανακηρύξει το 2013 «Έτος Γαστρονομίας Σαντορίνης» και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Θήρας και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Έχει ενταχθεί επίσης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της πρωτοβουλίας Θεσμοφόρια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Culinary Tourism Bootcamp
Στο πλαίσιο του IMIC 2013 θα πραγματοποιηθεί επίσης ένα εντατικό σεμινάριο για την ανάπτυξη του Γαστρονομικού Τουρισμού με τίτλο «Culinary Tourism Bootcamp». Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν πρακτικοί τρόποι για να εδραιωθεί μια περιοχή ως δημοφιλής γαστρονομικός προορισμός και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες χάρη στην καλή κουζίνα και το καλό κρασί. Το σεμινάριο θα διενεργήσει ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, ένας πολύπειρος επαγγελματίας του τουριστικού μάρκετινγκ και πανεπιστημιακός. 

Πληροφορίες
Ηλιότοπος Συνέδρια
Ημεροβίγλι, 84700 Σαντορίνη
Τηλεφ: 2286024758, Fax: 2286023672

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου