Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

"Παρασκευιάτικο" πακέτο τροποποιήσεων του Ν. 3982/2011


Τι προβλεπεται για:
- Τουριστικά-παραθεριστικά χωριά
- Χρήση αιγιαλού και παραλίας
- Ειδικές χρήσεις "τουρισμού-αναψυχής" για λιμενικές εγκαταστάσεις
- Για το θεσμό της "επιφάνειας"
- Οικοδομικές άδειες
- Ακίνητα του Δημοσίου
- Απαλλοτριώσεις και άλλα πολλά...

Ένα μεγάλο “πακέτο” νέων ρυθμίσεων και τροποποιήσεων επί υφιστάμενων ή και χρόνιων ζητημάτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επενδύσεις, περιλαμβάνεται σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου...

... “τροποποίηση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου 3986/2011 -Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15- (Α΄ 152), όπως ισχύει”, της πράξης νομοθετικού περιεχομένου “κατάργηση ελάχιστου ποσοστού ελληνικού δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης κλπ. καθώς και κατάργηση του άρθρου 11 του ν.3631/2008 (Α΄ 6)” που κατατέθηκε πριν από λίγο στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών.
Μεταξύ των πάμπολων διατάξεων και ρυθμίσεων που προτείνονται, υπάρχουν αρκετές που αφορούν τουριστικές και ξενοδοχειακές επενδύσεις, καθώς και σειρά τροποποιήσεων - κυρίως του Ν. 3986/2011 - για τον νέο θεσμό της “επιφάνειας”, στον οποίο βασίζεται και η τουριστική κατοικία, καθώς και πληθώρα τροποποιήσεων για τις απαλλοτριώσεις, θέμα που δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική αξιοποίηση εκτάσεων του δημοσίου.
Η πλειονότητα των διατάξεων που αφορούν τις τουριστικές επενδύσεις βρίσκεται στο άρθρο 3, αλλά συνεχίζουμε το διάβασμα για περισσότερα.
Προς το παρόν με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου:
  • Διευκρινίζεται ότι ως επιτρεπτή ειδική χρήση γης εντός της κατηγορίας “τουρισμού-αναψυχής” νοείται κάθε είδους τουριστική λιμενική εγκατάσταση.
  • Προβλέπεται ως ειδική χρήση εντός της γενικής κατηγορίας χρήσεων γης “θεματικό πάρκο” και “μεταφορικές, τεχνικές, κοινωνικές και περιβαντολλογικές υποδομές και λειτουργίες” η χρήση “επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), αποθήκες”.
  • Εισάγεται νέα γενική κατηγορία χρήσεων γης υπό τον τίτλο “παραθεριστικό – τουριστικό χωριό” και ορίζονται οι ειδικές χρήσεις σ΄ αυτήν. Ειδικότερα προβλέπεται ότι στα ακίνητα που έχουν ως γενικό προορισμό τη δημιουργία παραθεριστικού-τουριστικού χωριού επιτρέπονται χρήσεις όπως η παραθεριστική κατοικία, τουριστικοί λιμένες, περίθαλψη, ξενοδοχεία, εγκαταστάσεις γκολφ, αθλητικές εγκαταστάσεις, spa, εγκαταστάσεις εστίασης και αναψυχής, εμπορικά καταστήματα, χώροι συνάθροισης κοινού. Διευκρινίζεται ότι οι χρήσεις περίθαλψης, εγκαταστάσεις εστίασης και αναψυχής, εμπορικά καταστήματα και χώροι συνάθροισης κοινού επιτρέπονται μόνο στο βαθμό που εξυπηρετούν την παραθεριστική κατοικία.
  • Προβλέπεται  η δυνατότητα χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας με σκοπό τη δημιουργία νέων ή την αξιοποίηση υφισταμένων τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων έμπροσθεν ξενοδοχειακών μονάδων ή περιοχών παραθεριστικού-τουριστικού χωριού.
  • Διευκολύνεται η διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών.
  • Ελαφρύνονται και επιταχύνονται οι διαδικασίες αναγκαστικών απαλλοτριώσεων υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ.
Επιπρόσθετα και γενικότερα και με την επισήμανση πως ό,τι αφορά την “επιφάνεια”, έχει ενδιαφέρον και για την ανάπτυξη σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και τουριστικών κατοικιών:
  • Προστίθενται στην έννοια των δημοσίων κτημάτων και εκείνα που ανήκουν σε δημόσιες επιχειρήσεις και εταιρείες, των οποίων το μετοχικό κεφαλαίο ανήκει εξολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο δημόσιο ή σε ΝΠΔΔ.
  • Προβλέπεται ρητά ότι τα δικαιώματα της αποκλειστικής διαχείρισης και εκμετάλλευσης που έχουν κατά καιρούς συσταθεί υπέρ άλλων φορέων του δημοσίου μπορούν να περιέλθουν στο ΤΑΙΠΕΔ.
  • Στις δυνατότητες αξιοποίησης προστίθενται η σύσταση και μεταβίβαση ενοχικών δικαιωμάτων, καθώς και η σύσταση της προβλεπομένης επικαρπίας επί δικαιώματος, το οποίο έχει ήδη μεταβιβαστεί και περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ χωρίς αντάλλαγμα
  • Προβλέπεται ότι η επικαρπία για ορισμένο χρόνο σε δημόσιο κτήμα ή επι δικαιώματος σε δημόσιο κτήμα, εφόσον δεν ορίστηκε διαφορετικά, είναι απεριόριστα μεταβιβαστή και κληρονομητή καθόλη τη διάρκεια της,
  • Θα επιτραπεί η αξιοποίηση των ακινήτων που μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ με τη σύναψη συμβάσεων μεταβίβασης της κυριότητας ή άλλου εμπράγματου δικαιώματος χρήσης ή και εκμετάλλευσης ακινήτου με ταυτόχρονη συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο να εκμισθώνει το ίδιο ακίνητο προς το δημόσιο με σύμβαση διαρκείας μέχρι 99 έτη ή συμβάσεων μεταβίβασης και μίσθωσης με ταυτόχρονη υποχρέωση του αντισυμβαλλομένου να κατασκευάζει, ανακαινίζει ή επισκευάζει κτίριο.
  • Προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης για την έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ τόσο ο κύριος του ακινήτου όσο και εμπράγματος δικαιούχος επί του ακινήτου ή ο κάτοχος δικαιώματος περιοριστικής φύσης ή δικαιώματος διαχείρισης και εκμετάλλευσης ή ο έλκων εξ αυτών δικαιώματα ή το ΤΑΙΠΕΔ.
  • Διευκρινίζεται ότι για ακίνητα, είτε εντός είτε εκτός σχεδίου, τα οποία δύνανται να αξιοποιηθούν με τους ισχύοντες όρους δόμησης και χρήσεις γης και δεν χρειάζεται να υπαχθούν στη διαδικασία εκπόνησης ΕΣΧΑΔΑ, και ότι επίσης τα νομίμως υφιστάμενα κτίρια μπορούν να αξιοποιηθούν ως έχουν στο πλαίσιο της διαδικασίας ΕΣΧΑΔΑ.
  • Δίδεται η δυνατότητα της κατ΄ αρχήν σύστασης του δικαιώματος επιφάνειας έως και 99 χρόνια ενώ απαλείφεται η δυνατότητα παράτασης με μονομερή δήλωση.
  • Προβλέπεται δυνατότητα υπαγωγής σε καθεστώς κάθετης ιδιοκτησίας κτίσματος.
  • Προβλέπεται ότι η μεταβίβαση της επιφάνειας γίνεται όπως και η μεταβίβαση της κυριότητας ακινήτου.
  • Προστίθεται η δυνατότητα σύστασης προσωπικών δουλειών στις ήδη προβλεπόμενες δυνατότητες σύστασης αξιοποίησης του δικαιώματος επιφανείας.
  • Αποσαφηνίζεται ότι η λήξη ή η απόσβεση της επιφάνειας δεν αποτελεί λόγο κατάργησης της σύστασης της διηρημένων ιδιοκτησιών.
  • Προβλέπεται ότι η λήξη του δικαιώματος επιφανείας λόγω παρόδου της διάρκειας αυτού επιφέρει την απόσβεση των εμπράγματων δικαιωμάτων τρίτων επ΄ αυτού.
  • Ρυθμίζεται κατά ενιαίο τρόπο η τύχη όλων των ενοχικών συμβάσεων που αφορούν στο κτίσμα επί του οποίου υπάρχει το δικαιώματα επιφάνειας και όχι μόνο της μίσθωσης κατά τη λήξη της επιφάνειας.
  • Ρυθμίζονται επιμέρους ζητήματα αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση του δικαιώματος της επιφάνειας (πχ ο τρόπος έκπτωσης της αξίας κτήσης της επιφάνειας για σκοπούς φορολογίας εισοδήματος)
  • Προβλέπεται ότι ο νομοθέτης δεν θα επιχειρήσει να μεταβάλλει κυριαρχικώς τα συμφωνηθέντα και ιδίως τη χρονική διάρκεια ή το μίσθωμα, στοιχεία που έχουν κομβική σημασία για τους οικονομικούς υπολογισμούς του επενδυτή.
  • Εισάγεται ρύθμιση προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την αποτελεσματική λειτουργία των κτηματικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.
  • Ιδρύεται Αυτοτελές Γραφείο Εποπτείας των φορέων διοίκησης, διαχείρισης και αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου, υπαγόμενο στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας.
Το πλήρες κείμενο της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, εδώ, η Αιτιολογική Έκθεση εδώ, τα υπόλοιπα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου