Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

Αεροδρόμια: Οι επισημάνσεις του ΣΕΤΕ ενόψει του "ρυθμιστικού" σχεδίου


Τις θέσεις και τις παρατηρήσεις του για το πλαίσιο διαμόρφωσης της εθνικής πολιτικής για τα αεροδρόμια υπέβαλε στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών κ.λπ., Κ. Χατζηδάκη, ο ΣΕΤΕ. Σύμφωνα με σχετική επιστολή...

...ο Σύνδεσμος, κατ' αρχήν συμφωνεί με τις βασικές αρχές της ρυθμιστικής πολιτικής που είναι υπό διαμόρφωση από το υπουργείο και οι οποίες του παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης. Οι αρχές αυτές αφορούν στην ανταγωνιστικότητα  των χρεώσεων και της ποιοτικής λειτουργίας των αεροδρομίων και στη σύγκριση με ανταγωνιστικά αεροδρόμια αντίστοιχης ποιότητας και μεγέθους σε χώρες της περιοχής
μας για να καθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική. 
Σύμφωνα με τις αρχές αυτές, η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνει με παραχωρήσεις σε ιδιώτες των περίπου 20 μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας κατά ομάδες που θα ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο, θα θεσμοθετηθεί  μέγιστη τιμολόγηση που θα περιορίζει τους αναδόχους και η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας θα γίνει με διαχωρισμό της ελεγκτικής της λειτουργίας σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΕΤΕ, κατ’ αρχάς προτείνει να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της τιμολογιακής πολιτικής του αεροδρομίου της Αθήνας που παρουσιάζει τη σημαντικότερη κάμψη στην επιβατική κίνηση.
Αναφέρει ως παράδειγμα το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Η Τουρκία, επισημαίνει, ακολουθεί στρατηγικά ανταγωνιστική πολιτική χρεώσεων με στόχο την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης ως κόμβου της ευρύτερης περιοχής. Για να είναι εφικτή μείωση των τελών στο Ελ. Βενιζέλος, υποστηρίζει ο ΣΕΤΕ, ότι είναι απαραίτητη η επαρκής επέκταση της συμβατικής περιόδου παραχωρήσης (πέραν του 2026) και οι όροι αυτής όσο και ο γενικότερος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με τις μετοχές
του δημοσίου στο ΔΑΑ. 
Ο Σύνδεσμος προτείνει κατά την πρώτη πενταετία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων -από την οποία στα πρώτα τρία χρόνια θα έχουν ολοκληρωθεί οι βελτιωτικές επενδύσεων -να παραμείνουν οι χρεώσεις τουλάχιστον στα σημερινά επίπεδα. Μετά την πενταετία, συνεχίζει, η τιμολόγηση θα πρέπει να είναι στα ίδια επίπεδα με αντίστοιχου τύπου μεγέθους και ποιότητας αεροδρόμια σε γειτονικές χώρες με κύριο ανταγωνιστή την Τουρκία.
Προτείνει, επίσης, η ομαδοποίηση των αεροδρομίων προς ιδιωτικοποίηση να μην  δημιουργεί επικίνδυνες γεωγραφικά αποκλειστικότητες αναφέροντας ως παράδειγμα τη μη ένταξη στην ίδια ομάδα των αεροδρομίων Ηρακλείου και Χανίων. 
Σε ότι αφορά τα  15 έως 20 μικρότερα αεροδρόμια τα οποια θα παραμείνουν στην διαχείριση του δημοσίου προτείνει να μπουν σε ένα νομικό πρόσωπο, ιδιωτικού δικαίου με ιδιωτικό μάνατζμεντ, ιδιοκτησίας του δημοσίου.
Αναλυτικά η επιστολή, εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου