Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

ITB 2012: Από τη μία οι δηλώσεις "υποστήριξης" και από την άλλη οι πιέσεις


Έτυχε την ώρα που ενημερωνόμασταν από συνεργάτη μας που βρίσκεται στο Βερολίνο για τις δηλώσεις υψηλόβαθμών στελεχών των μεγάλων γερμανικών tour operators, στο περιθώριο της τελετής έναρξης της ITB, του στυλ “διαλέξτε Ελλάδα φέτος” και “oι Έλληνες περιμένουν απελπισμένα τουρίστες”, να βρίσκονται...
 
...δίπλα του, τουριστικοί παράγοντες, παλαιότεροι και νέοι. 
Γνωστός για τον ρεαλισμό του, σε βαθμό κυνισμού, ένας εξ αυτών πεταγόταν κάθε τόσο σχολιάζοντας ότι τέτοιες τοποθετήσεις από την πλευρά των... “γερακιών” των μεγάλων τουριστικών οργανισμών, “μόνον καλά δεν προμηνύουν για τον ελληνικό τουρισμό”
Έτερος, πιο πονηρός αυτός,  επικαλέστηκε το σχόλιό μας, προχθές, και πρόσθεσε ότι για να περνούν τέτοια μηνύματα οι Γερμανοί “κολοσσοί”, σημαίνει όχι απλώς οτι τα πράγματα με τις κρατήσεις για την Ελλάδα δεν πάνε καθόλου μα καθόλου καλά, αλλά και ότι η εντύπωσή του είναι ότι απλώς σπεύδουν να “νίψουν τα χείρα τους”, καταγράφοντας ότι τοποθετήθηκαν και δημοσίως υπέρ της Ελλάδας και του τουρισμού της.
Από την άλλη πλευρά, όλοι οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ του ελληνικού τουρισμού, γνωρίζουν τις απίστευτες πιέσεις που δέχονται το τελευταίο διάστημα εκατοντάδες ξενοδοχειακοί επιχειρηματίες σε όλη την Ελλάδα, ακριβώς από τους εν λόγω tour operators για νέες προσφορές, ακόμα χαμηλότερες τιμές, μέχρι και επαναδιαπραγματεύσεις συμβολαίων και συμφωνιών!
Ανεξαρτήτως, πάντως των ποσοστών μείωσης που θα αρχίσουμε όλοι να ακούμε και να διαβάζουμε από σήμερα το πρωί σε διαρκή πλέον αναμετάδοση - με κυρίαρχο αυτό το 28%-30% της μείωσης στη συνολική εικόνα - υπάρχουν τρεις βασικές “αλήθειες”, ενώπιον των οποίων βρίσκεται αυτή τη στιγμή αντιμέτωπη η χώρα και ο ελληνικός τουρισμός:
  • Πρώτον, μία σημαντική πλειονότητα Γερμανών εξακολουθεί να πιστεύει ότι “χρηματοδοτεί” τους “τεμπέληδες” και “αδιόρθωτους Έλληνες”.
  • Δεύτερον, ένα σημαντικό ποσοστό Γερμανών που θα ήθελαν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα έχουν την εντύπωση ότι θα είναι ανεπιθυμητοι και ότι μπορεί να βρεθούν σε “εχθρικό κλίμα”.
  • Τρίτον, η αρνητική δημοσιότητα με τα επεισόδια, τις απεργίες και τα πάσης φύσεως άλλα τέτοια προβλήματα, εξακολουθεί να έχει το τίμημά της. Και όσο δεν υπάρχει ομαλότητα και αίσθηση “ηρεμίας” τόσο θα διστάζουν πολλοί Γερμανοί να επισκέπτονται την Ελλάδα.

Εμείς σε αυτά προσθέτουμε και ένα άλλο “εισερχόμενο” που διαπιστώνουμε αυτές τις μέρες: έχει κλονιστεί σε ικανό βαθμό η “εμπιστοσύνη” της γερμανικής τουριστικής αγοράς στην ελληνική τουριστική πραγματικότητα. 
Αυτό σημαίνει πολύ απλά, ότι πέρα από τα ζητήματα σφάλειας, μπαίνουν πλέον και θέματα επιχειρηματικών αντοχών, πρόσθετων εγγυήσεων και αναθεώρησης συμφωνιών ακόμα και μεταξύ εταιρειών που συνεργάζονται χρόνια τώρα.
Ταύτα και θα επανερχόμαστε, όλες αυτές τις μέρες με περισσότερες πληροφορίες και στοιχεία για τη “μάχη” στη Γερμανία...

1 σχόλιο:

  1. h meiwsi zhthshs pragmatiki h eikoniki kai oi piesis gia meiwsh timwn einai pagies taktikes otan moirazoume to peri8orio kerdous metaxy olwn twn paixtwn tou kanaliou dianomis

    Deste apopseis kai ar8ra sto antikeimeno
    http://buhalis.blogspot.com/2012/03/tourism-in-greece-in-time-of-crisis.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή