Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

Έρευνα: Γιατί, πως, πότε, για πόσο έρχονται και πόσα (θέλουν να) δαπανούν στην Ελλάδα οι Μοσχοβίτες...

- Σύγκριση με τους ανταγωνιστές
- Και με ορισμένες "εκπλήξεις", π.χ. το ποσοστό που έρχεται για θρησκευτικο τουρισμό...

Είναι άλλη μία αξιέπαινη πρωτοβουλία του Γραφείου ΕΟΤ Ρωσίας και εκτός από ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι και αρκετά αποκαλυπτική ως προς τα ευρήματα για τις προτιμήσεις των Ρώσων τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα, σε σύγκριση μάλιστα με βασικούς ανταγωνιστές μας. Η σχετική έρευνα διενεργήθηκε πολύ πρόσφατα…


…σε δείγμα 500 Ρώσων, κατοίκων της ευρύτερης περιοχής της Μόσχας, σε δύο ηλικιακές ομαδες, 18-234 και 35-55, μέσου και ανώτερου εισοδήματος και οι οποίοι έχουν ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές σε χώρα του εξωτερικού τα τελευταία δύο χρόνια.
Σήμερα παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε από την εταιρεία Index Box - τα πλήρη θα παραδοθούν σε λίγες εβδομάδες - παρουσία του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ Π. Λειβαδά, ενώπιον Ρώσων και ελλήνων επαγελματιών και δημοσιογράφων.
Τι δείχνουν, συνοπτικά, αυτά τα πρώτα ευρήματα:
  • Η Ελλάδα είναι πέμπτη στην κατάταξη των χωρών που επισκέφθηκαν οι ερωτηθέντες τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την Τουρκία, την Αίγυπτο, Ταϊλάνδη και Ισπανία και πριν τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Τσεχία και την Κύπρο.
  • Στο ερώτημα για ποιον προορισμό θα επιθυμούσαν να επισκεφθούν, η χώρα μας έρχεται 16η, αλλά με την τρίτη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+13 μονάδες). Στις πρώτες θέσεις είναι η Αυστραλία και η Ωκεανία, η Ισπανία (με αύξηση 20 ποσοστιαίων μονάδων), η Ιταλία, η Γαλλία, η Μ. Βρετανία και η Ταϊλάνδη (με αύξηση 14 ποσοστιαίες μονάδες). Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αίγυπτος και η Τουρκία, δηλαδή οι πιο δημοφιλείς προορισμοί βάσει πραγματοποιηθέντων ταξιδιών, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις, 24η και 25η, με μείωση 21 και 16 ποσοστιαίων μονάδων αντίστοιχα.

  • Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό Ρώσων που την επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια, σε ποσοστό 54%, μεταξύ  Τουρκίας, Αιγύπτου, Ταϊλάνδης και Ισπανίας. Έχει το δεύτερο χαμηλότερο, 27%, στις επισκέψεις κάθε δύο-τρία χρόνια και επίσης το δεύτερο χαμηλότερο, 18%, στις επισκέψεις κάθε χρόνο. Και στις δύο τελευταίες κατηγορίες, τα υψηλότερα ποσοστά επαναλαμβανόμενων τουριστών τα έχουν η Τουρκία και η Αίγυπτος.
  • Η πλειονότητα των Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα διαμένουν 10-13 διανυκτερεύσεις (ποσοστό 35%). Για 7-9 διανυκτερεύσεις έρχεται το 32% και για 14-16 διανυκτερεύσεις το 22%. 
  • Έχουμε την εντονότερη εποχικότητα στις αφίξεις Ρώσων από τις άλλες χώρες, πλην Ταϊλάνδης, με το υψηλότερο ποσοστό, πάνω από 25%, μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου. Καλύτερη εποχικότητα, έχει μακράν η Αίγυπτος και ακολουθεί η Τουρκία.

  • Το 74% των Ρώσων έρχεται για χαλάρωση, ήλιο και θάλασσα, το 52% για περιηγητικό τουρισμό και ένα 13% για αγορές (shopping). Είναι εντυπωσιακά χαμηλό το ποσοστό όσων έρχονται για θρησκετικό/προσκηνυματικό τουρισμό, μόλις 4%. Περίπου την ίδια κατανομή με λίγο διαφορετικά ποσοστά έχουν και οι άλλες χώρες, αλλά ειδικά ως προς τον θρησκευτικό/ προσκηνυματικό, η Τουρκία έχει υφηλότερο, στο 5%, όπως και η… Ταϊλάνδη!
  • Ως προς την οργάνωση του ταξιδιού στην Ελλάδα, το 68% το οργανώνει μέσω tour operator ή ταξιδιωτικού γραφείου και μόλις το 18%, κινείται μεμονωμένα.
  • Η επιλογή προορισμού, γενικά προς όλες τις χώρες, γίνεται κυρίως μέσω ενημέρωσης από τουριστικά sites (70%) και συστάσεων φίλων και συγγενών  (68%), η αναζήτηση και η οργάνωση του ταξιδιού γίνεται μερικούς μήνες πριν για το 35% ή περίπου έναν μήνα πριν για το 29% και η απόφαση για επιλογή προορισμού γίνεται σε διάστημα λίγων ημερών.

  • Ο προορισμός επιλέγεται κυρίως λόγω καλού καιρού 64%, καλής σχέσης αξίας προς τιμή 53%, συστάσεων φίλων και συγγενών 36% και πολιτικής σταθερότητας 26% για τις ηλικίες 18-34. Για τις ηλικίες 35-55, τα κριτήρια είναι τα ίδια ιεραρχικά, πλην του τελευταίου, καθώς οι μεγαλύτεροι δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο επίπεδο υπηρεσιών στον προορισμό, έναντι της σταθερότητας.
  • Οι νεότεροι επιλέγουν ξενοδοχείο κυρίως λόγω καλή τιμής, καλών κριτικών στο internet, ποιότητας φαγητού, και εγγύτητας στην παραλία. Οι μεγαλύτεροι, πρωτίστως βάσει κριτικών στο internet, επιπέδου υπηρεσιών στο ξενοδοχείο, εγγύτητας στην παραλία και ποιότητας φαγητού.
  • Το 44% επιλέγει πακέτα all ainclusive, κυρίως σε τετράστερα ξενοδοχεία (44%), μετά πεντάστερα (34%). 
  • Η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ως ιδανικό κόστος, για ένα άτομο, για μία εβδομάδα, με πτήσεις, μετακινήσεις και ημιδιατροφή με 15.000-25.000 ρούβλια, για αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή και μεταφορικά και από άλλες 5.000 ρουβλια για έξοδα στον προορισμό και για εκδρομές, δηλαδή συνολικά 25.000 με 35.000 ρούβλια, ήτοι περίπου 500 με 700 ευρώ, με σημερινές τιμές.

  • Στην εξειδίκευση του ερωτήματος, ειδικά για τους Ρώσους που επισκέπτονται την Ελλάδα, σε σύγκριση με τον μέσο όρο Ρώσων τουριστών γενικώς, η Ελλάδα συγκεντρώνει ένα ποσοστό 43% έναντι μέσου όρου 35%, όσων έχουν εισόδημα 50.000-80.000 ρούβλια (1.000 - 1.600 ευρώ) και είναι ακριβώς στον μέσο όρο, 15% όσων έχουν εισόδημα άνω από 80.000 ρούβλια.

Αυτά για αρχή, πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα, περιμένουμε με ενδιαφέρον την ολοκληρωμένη έρευνα.

Το σχετικό αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου