Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

MITT 2014: Ξεκίνημα υπό την σκιά των εξελίξεων και των... ισοτιμιών

- Το ρούβλι "παγώνει" τη ζήτηση...
- Κάνουν κακό οι φήμες για κυρώσεις σε visa
- Σε εξέλιξη οι συζητήσεις με τους tour operators
- Προβληματισμός αλλά και αισιοδοξία στην ελληνική αποστολή
(photo: Anna Evsyukova)

Με ψυχραιμία, συγκρατημένη αισιοδοξία και πολλή διάθεση για συζητήσεις, ξεκινάει σήμερα η ελληνική συμμετοχή στη διεθνή έκθεση τουρισμού της Μόσχας, την MITT. Στο ελληνικό περίπτερο, το οποίο είναι αρκετά εντυπωσιακό και το οποίο εγκαινιάζεται αυτήν την ώρα…




από τον Γενικό Γραμματέα Τουρισμού Τάσο Λιάσκο και τον Γ.Γ. του ΕΟΤ Πάνο Λειβαδά, συμμετέχουν περίπου 60 συνεκθέτες, ενώ στη  Μόσχα βρίσκονται και πολλοί επιχειρηματίες.
Οι επαφές και οι συναντήσεις, βέβαια, έχουν ξεκινήσει από προχθές και τα πρώτα μηνύματα από τους μεγάλους tour operators της ρωσικής αγοράς είναι μάλλον ασαφή και γενικά περιβάλλονται με μία λογική μεταξύ αναμονής και αβεβαιότητας.
Κύριο πρόβλημα και πηγή προβληματισμού, ως γνωστόν, η ισοτιμία στο ρούβλι σε συνδυασμό με τις πολιτικο-διπλωματικές εξελίξεις γύρω απο την Ουκρανία και την Κριμαία.
Η διολίσθηση στο ρούβλι, αγγίζει το 30% σε μόλις ένα μήνα, 
Όπως αναφέραμε προ ημερών, ο ρυθμός των κρατήσεων έχει παγώσει, αυτό είναι το ένα δεδομένο. Υπάρχουν, όμως, δύο ποσοστά που πρέπει να παρακολουθούμε. Το ένα έχει να κάνει με την εξέλιξη των κρατήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και το άλλο με την πραγματική μείωση, βάσει συνόλου κρατήσεων μέχρι σήμερα.
Τα ποσοστά και τα στοιχεία που ακούμε στη Μόσχα, ποικίλουν από tour operator σε tour operator και τουριστικό γραφείο, ανά προορισμό και φυσικά ανά επιχείρηση ή όμιλο επιχειρήσεων.
Οι περισσότερες πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση για μία “πραγματική” μείωση αυτή τη στιγμή της τάξης του 20%, αν και στον ρυθμό των κρατήσεων τα ποσοστά της μείωσης, περίοδο με περίοδο, είναι διπλάσια.
Το πιο ποιοτικό και εισοδηματικά ανώτερο μέρος της αγοράς, δεν έχει επηρεαστεί τόσο πολύ, όσο το μέσο και πιο “μαζικό”, που είναι το μεγαλύτερο αλλά και πιο ευπαθές ως προς τις μεταβολές των ισοτιμιών.
Οι πληροφορίες που έχουμε από τις ξενοδοχειακές “ναυαρχίδες” στη ρωσική αγορά, κάνουν λόγο για μεγάλες μειώσεις στις κρατήσεις, από 35% έως και 55% και αυτές τις μέρες αναμένουν την εξέλιξη των συζητήσεων με τους tour operators για να δουν τα θέματα που θα τεθούν από την πλευρά τους και τις προτεινόμενες λύσεις.
Όπως επισημαίνουν ξενοδοχειακοί παράγοντες, φαίνεται ότι η κουβέντα πλέον θα πάει σε λογικές επιμερισμού, από κοινού, του πρόσθετου κόστους που προκύπτει από την υποτίμηση, π.χ. είτε μέσω παράτασης προσφορών, είτε μέσω αναπροσαρμογής μέρους των συμφωνιών που έχουν ήδη υπογραφεί.
Καθοριστική παράμετρος, επίσης, θα είναι να δούμε αν οι tour operators θα προχωρήσουν
τις επομενες εβδομάδες σε αναθεώρηση του σχεδιασμού τους ως προς τις πτήσεις και τις αεροπορικές θέσεις που έχουν δεσμεύσει.
Σε επίπεδο πολιτικής, από ό,τι μαθαίνουμε εξετάζονται διάφορα μέτρα και παρεμβάσεις, αν και όπως επισημαίνουν όλοι στη Μόσχα, οι φήμες περί αυστηρότερης πολιτικής από την Ε.Ε. στη χορήγηση θεωρήσεων, ήδη επηρεάζουν αρνητικά την κοινή γνώμη.
Επομένως, είναι μάλλον κρίσιμο να αποσαφηνιστεί αυτό το θέμα το συντομότερο δυνατόν.
Για την Ουκρανία, η κατάσταση είναι πολύ πιο σοβαρή και σύνθετη και φυσικά η μείωση, δραματική. Φαίνεται ότι η αγορά θα ανακάμψει πολύ δύσκολα και αν ανακάμψει θα χρειαστεί τόσος χρόνος, που θα έχει χαθεί ουσιαστικά η φετινή περιοδος. 
Αυτά προς το παρόν, επανερχόμαστε οσονούπω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου