Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014

Ευρωπαικό Κοινοβούλιο: Τέσσερις νέες προβλέψεις για αναθεώρηση της Οδηγίας περί οργανωμένων ταξιδιών

Ένα αρκετά σημαντικό νομοσχέδιο για τα ταξίδια και την προστασία των καταναλωτών ψηφίστηκε την Τετάρτη στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο και καλό είναι να καταγραφούν όσα προβλέπει, με κύρια κατεύθυνση το ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν πακέτα διακοπών στο Διαδίκτυο χρειάζονται επιπλέον προστασία, σε σχέση με αυτούς που τα αγοράζουν από ταξιδιωτικά πρακτορεία. Το νομοσχέδιο που ενέκρινε το ΕΚ…


…έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι ταξιδιώτες δεν θα αφήνονται στη μοίρα τους σε περίπτωση χρεωκοπίας του ταξιδιωτικού γραφείου ή της αεροπορικής εταιρείας τους, και ότι θα προστατεύονται από τις απότομες αυξήσεις των τιμών ή τις αλλαγές στις ώρες των πτήσεων.
Οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ για τα οργανωμένα ταξίδια ανάγονται στο 1990. Έκτοτε, οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου έχουν αλλάξει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι κρατήσεις των ταξιδιών σήμερα. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, οι οργανωμένες διακοπές δεν καλύπτονται από την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ σε άλλες οι καταναλωτές δεν έχουν σαφή γνώση των δικαιωμάτων τους βάσει του νόμου.
Στόχος της αναθεώρησης της εν λόγω οδηγίας είναι η αποσαφήνιση των κανόνων σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων αυτών που διέπουν τα αεροπορικά εισιτήρια, τη διαμονή σε ξενοδοχείο και την ενοικίαση αυτοκινήτου, έτσι ώστε να προστατεύονται οι ταξιδιώτες σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα. 
Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι, πριν από την αγορά του ταξιδιού τους, οι πολίτες θα πρέπει να ενημερώνονται σε περίπτωση που το ταξίδι τους δεν αποτελεί μέρος ενός πακέτου και δεν προσφέρει, ως εκ τούτου, το ίδιο επίπεδο προστασίας.
Το νομοσχέδιο, που εγκρίθηκε σήμερα με 610 ψήφους υπέρ, 58 κατά και 13 αποχές, διασφαλίζει τα εξής:
  • Οι ταξιδιώτες θα επαναπατρίζονται σε περίπτωση χρεωκοπίας τής αεροπορικής εταιρίας ή του ταξιδιωτικού πρακτορείου τους, εν μέσω των διακοπών τους. Εάν είναι δυνατόν, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το ταξίδι τους πριν επιστρέψουν στα σπίτια τους.
  • Οι τιμές μπορούν να αυξηθούν μετά από την πώληση ενός ταξιδιού μόνο για ειδικούς λόγους, όπως οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και στους φόρους. Εάν η τιμή του ταξιδιού αυξηθεί κατά περισσότερο από 8% (και όχι 10% όπως είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), θα πρέπει να προσφέρεται στον ταξιδιώτη ένας άλλος προορισμός ή να του παράσχεται αποζημίωση.
  • Οι διοργανωτές του ταξιδιού δεν θα πρέπει να μπορούν να αλλάζουν σημαντικά - δηλαδή με διαφορά πάνω από τριών ωρών - τις ώρες των πτήσεων μετά από την ολοκλήρωση μιας πώλησης.
  • Εάν οι ταξιδιώτες αδυνατούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους λόγω «αναπόφευκτων» και «απρόβλεπτων» καταστάσεων, όπως οι φυσικές καταστροφές ή μια τρομοκρατική επίθεση, το τουριστικό πρακτορείο θα πρέπει να τους παράσχει κατάλυμα παρόμοιο με αυτό για το οποίο είχε γίνει η αρχική κράτηση ή, εναλλακτικά, να πληρώσει τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο αν δεν είναι σε θέση ή δεν επιθυμεί να κάνει μια κράτηση. Η διαμονή αυτή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις πέντε νύχτες και τα 125 ευρώ ανά διανυκτέρευση. Να σημειωθεί ότι η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έκανε λόγο για τρεις νύχτες και 100 ευρώ ανά διανυκτέρευση).

Μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους προτεινόμενους κανόνες στο ενημερωτικό σημείωμα (στο link επιλέξτε το Κείμενα μέρος 2ο).
Επόμενα βήματα

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε το νομοσχέδιο στο στάδιο της πρώτης ανάγνωσης.Ως εκ τούτου, οι ευρωβουλευτές που θα αναλάβουν καθήκοντα τον Μάιο θα μπορούν να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη για την ολοκλήρωση τής εν λόγω οδηγίας μετά από τις ευρωεκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου