Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014

Καρναβάλι Ρεθύμνου: Ένα "μοντέλο" διαχείρισης προορισμού μέσα από μία επιτυχημένη διοργάνωση

Όλοι οι περί τουρισμού ασχολούμενοι γνωρίζουμε και κατανοούμε την καταλυτική επίδραση που μπορεί να έχει σε έναν προορισμό μία μεγάλη και καλά οργανωμένη διοργάνωση-θεσμός. Το στοίχημα και η πρόκληση, όμως, είναι το επίπεδο οργάνωσης και διαχείρισης του προορισμού ως προς τη διοργάνωση αλλά και ο βαθμός ανταπόκρισης της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας. Σε όλα αυτά, το Ρέθυμνο, με το φετινό Καρναβάλι, όχι απλώς πήρε…


…”άριστα” αλλά κατά τη δική μας άποψη, θα πρέπει να αποτελέσει ένα εξαιρετικό παράδειγμα βέλτιστων πρακτικών σε αυτόν τον τομέα - και κυρίως στο πεδίο της διαχείρισης πόρων και της κινητοποίησης της τοπικής κοινωνίας - και το case study του να διδάσκεται όπου δη και πρέπει!
Εντυπωσιακός ο απολογισμός του Καρναβαλιού στο Ρέθυμνο, που έκαναν ο Δήμαρχος Ρεθύμνου Γ. Μαρινάκης, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Πέπη Μπιρλιράκη και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοργανωτών οι καρναβαλιστές έφτασαν τις 15.000, ενώ οι επισκέπτες της πόλης ξεπέρασαν τις 100.000 καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης.
Ειδικότερα:
Επισκέπτες
Ξενοδοχεία – Ενοικιαζόμενα Δωμάτια
Οι διαθέσιμες κλίνες στην πόλη ήταν περίπου 2.200, και μοιράστηκαν σε 
ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια όλων των κατηγοριών. Οι πληρότητες άγγιξαν το 100%.
Ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία και με βάση τα στοιχεία των ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών πρακτόρων του Ρεθύμνου, πολλοί ήταν οι επισκέπτες ηλικίας 18-35 ετών. 
Το 80% των επισκεπτών ήρθαν από άλλα μέρη της Κρήτης – κυρίως Ηράκλειο και Χανιά – και το 20% από άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρόδο, Καλαμάτα, Ικαρία, Σάμο, Πτολεμαΐδα, Πρέβεζα, Σύρο και Μυτιλήνη, καθώς και από την Κύπρο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 70% των κρατήσεων στα ξενοδοχεία έγινε τηλεφωνικά, ενώ το υπόλοιπο 30% μέσω internet.
Εμπορικός  Σύλλογος Ρεθύμνης 
Ο Σύλλογος ανακοίνωσε ότι στο στεγασμένο εμπόριο και την αγοραστική 
κίνηση σε είδη καρναβαλιού υπήρξε αύξηση κυρίως για δύο λόγους: Ότι σταδιακά όλο και περισσότερες ομάδες ράβονται και εξοπλίζονται στο Ρέθυμνο (σε ότι αφορά στολές και αξεσουάρ) και ότι το ωράριο των καταστημάτων ήταν διευρυμένο και έτσι λειτούργησαν καλύτερα. Ο Εμπορικός σύλλογος διαμαρτυρήθηκε για το φαινόμενο του Παρεμπορίου που όπως δήλωσαν φέτος ήταν αυξημένο σε σχέση με πέρυσι που είχε σχεδόν εξαφανιστεί. 
Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ρεθύμνης
Από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας προέκυψε ότι τα κρεοπωλεία κατέγραψαν αύξηση τζίρου περίπου 10% έναντι του 2013. Στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα ήταν η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων και τα ταξί. 
Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων Ν. Ρεθύμνης
Ο σύνδεσμος τουριστικών πρακτόρων του νομού Ρεθύμνης ανέφερε ότι η 
αγοραστική κίνησή των μελών του ήταν αρκετά καλύτερη από τις 
προηγούμενες σεζόν. Υπήρξαν κυρίως μεμονωμένες κρατήσεις μίας ή δύο 
διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία της πόλης, ενώ τα οργανωμένα πακέτα που προωθήθηκαν δεν κινήθηκαν ιδιαίτερα.
Το Σωματείο Ιδιοκτητών Καταστημάτων Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων Ρεθύμνης ανακοίνωσε ότι η κινήθηκε στα ίδια περσινά επίπεδα. Είναι όμως απαραίτητο να επισημάνουμε ότι τα ανοικτά καταστήματα ήταν φέτος περισσότερα με αποτέλεσμα να απορροφηθεί η ενδεχόμενη αύξηση των επιπλέον επισκεπτών την ημέρα του καρναβαλιού
από αυτά τα καταστήματα στην πόλη μας.
Οι υπεύθυνοι των Κέντρων Διασκέδασης του Ρεθύμνου δήλωσαν ότι η
αγοραστική τους κίνηση κυμάνθηκε στα ίδια με πέρυσι επίπεδα.
Internet 
H επισκεψιμότητα στην επίσημη σελίδα του Ρεθεμνιώτικου καρναβαλιού, αυξήθηκε κατά 71,3%.
Είχαμε 18.574 επισκέπτες, δηλαδή14.174 μοναδικούς επισκέπτες ενώ τις τελευταίες ημέρες έφτασε τους 3.000 μοναδικούς επισκέπτες ανά ημέρα
(το αντίστοιχο νούμερο πέρυσι ήταν 2.000).
Η Επίσημη σελίδα του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού στο FaceBook αριθμεί σήμερα περισσότερους από 13.000 φίλους από όλο τον κόσμο. 
Έρευνα
Για πρώτη φορά ξεκίνησε η διαδικασία διενέργειας έρευνας για τους επισκέπτες και τους επιχειρηματίες, προϊόν συνεργασίας του Γραφείου Τουρισμού και του Οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης, προκειμένου να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη και να αποκομίσει ο Δήμος ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία.
Από τα πρώτα στοιχεία προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: 
·       το 70% των επιχειρήσεων συμμετέχουν στην εκστρατεία «έλα κι εσύ»
·       το 31% των επιχειρήσεων είχαν αύξηση των κερδών 
·       το 37,8% των επιχειρήσεων είχαν αύξηση εσόδων πάνω από 40%.
·       το 31% των επιχειρήσεων είχαν αύξηση των κερδών σε σύγκριση με πέρσι.
·       Το Καρναβάλι συμβάλλει στην καθιέρωση του Ρεθύμνου ως προορισμός μέσω της ποιότητας και της φιλοξενίας» το 86,8%  των επιχειρήσεων απάντησαν ότι συμφωνούν απόλυτα,
·       Από το σύνολο των επισκεπτών οι φίλοι έρχονται πρώτοι με 54 απαντήσεις
·       31% εκτός Κρήτης επισκέπτες
·       36,3% έμεινε 3 μέρες
·       96% βαθμός ικανοποίησης υπηρεσιών 

ΚΤΕΛ
Το ΚΤΕΛ δήλωσε ότι μόνο τη ημέρα του Καρναβαλιού, μετακινήθηκαν δωρεάν από τη δυτική είσοδο της πόλης, και από τα πάρκινγκ εκτός πόλης περίπου 12.000 επιβάτες με κατεύθυνση το Ρέθυμνο και την επιστροφή τους. 
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, μαζί με την ημέρα του Καρναβαλιού, έφτασαν στο Ρέθυμνο 13.800 επιβάτες. Από αυτούς οι 700 περίπου έφτασαν από προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας με τα τακτικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ. 
ΤΡΟΧΑΙΑ
Κατά την εκτίμηση της Τροχαίας, ο αριθμός των οχημάτων που διαχειρίστηκε την ημέρα της Μεγάλης Παρέλασης, ανέρχεται στις 9.000, ενώ την αντίστοιχη περυσινή ημέρα ο αριθμός των οχημάτων ήταν 7.500 περίπου. 

Και ένα πρόσθετο “μπράβο”, από εμάς, για την αντικειμενικότητα και την ειλικρίνεια….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου