Ή τα στοιχεία δεν είναι ακριβή, ή πραγματικά η Σύρος ζει έναν τουριστικό “εφιάλτη”. Γράφουμε και αναφερόμαστε συχνά στους καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς, επικαλούμαστε και αναλύουμε τα όποια στατιστικά στοιχεία υπάρχουν αλλά προσπαθούμε να παρακολουθούμε...
... και τους υπόλοιπους.
Στο πλαίσιο αυτής της καθημερινής αναζήτησης πέσαμε πάνω σε στοιχεία για την τουριστική κίνηση της Σύρου, που πραγματικά μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση!
Και πως αλλιώς, άλλωστε, όταν γίνεται λόγος για μειωση 45% στο σύνολο των αφίξεων και 50% στα έσοδα στη διαμονή;
Και να μην είναι ακριβή τα στοιχεία ή να είναι ελαφρώς “διογκωμένα” και πάλι είναι ξεκάθαρο ότι ο τουρισμός της Σύρου έχει σημαντικό πρόβλημα.
Το σχετικό ρεπορτάζ, εδώ
Αγαπητό tourism lobby, παρακολουθούμε εδώ και καιρό τις πολύ σημαντικές ειδήσεις που δημοσιεύετε - ειδικότερα αυτές περιοχών, οι οποίες ξαφνικά ανακαλύπτουν και διαπιστώνουν ότι στα περισσότερα επίπεδα τουριστικής κίνησης έχουν "αρνητικά μεγέθη" αναζητώντας απεγνωσμένα λόγους, αιτίες, κλπ. Δυστυχώς η εξέλιξη αυτή θα έπρεπε να είναι από καιρό αναμενόμενη μιας και στην πλειοψηφία τους οι περισσότερες τουριστικές περιοχές δεν επένδυσαν (ούτε επενδύουν) με τον σωστό τρόπο τα οποιαδήποτε κονδύλια που διέθεταν (ή μπορεί ακόμη να διαθέτουν). Και όταν λέμε με τον σωστό τρόπο, εννοούμε ότι προτίμησαν να προβάλλουν τις περιοχές τους με τους πατροπαράδοτους τρόπους π.χ. εκτύπωσης κακοφτιαγμένων διαφημιστικών μπροσούρων, φτηνού περιεχομένου ιστοσελίδων, ...και όλα αυτά χωρίς να έχουν κάνει τις σημαντικότερες και βασικότερες προεργασίες που απαιτούνται, όπως είναι η εκπόνιση ενός στρατηγικού μάρκετινγκ και PR master plan (αλλά όχι για να γράψουν σε ποιές εκθέσεις θα πάνε), η έρευνα αγοράς, η δημιουργία μιας ξεκάθαρης ταυτότητας με τα ατού και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαφοροποιούν τον προορισμό τους, την δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών με βάση τις τάσεις των πελατειακών και γεωγραφικών αγορών κλπ. Τα κονδύλια δαπανήθηκαν (και συνεχίζουν να δαπανούνται) δυστυχώς σε μη αποτελεσματικές δράσεις ή σε άλλες μαύρες τρύπες. Η οικονομική κρίση (ευτυχώς) έβγαλε στην επιφάνεια την αδράνεια στην οποία ζούσαν (και συνεχίζουν να ζούν) οι περισσότεροι προορισμοί. Εάν δεν συνηδειτοποιήσουν έγκαιρα όλοι οι φορείς, όλοι οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι ότι τα ψέματα τελείωσαν, θα συνεχίσουν να αναρωτιώνται γιατί αλλες μεσογειακές περιοχές - παρόλη την κρίση, τους ξεπερνούν, κάνοντας έργα, κερδίζοντας μερίδια αγοράς, επενδύοντας σωστά στην ανάπτυξη του τουρισμού τους, δημιουργώντας ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες και δεν δρουν ερασιτεχνικά...Κύριοι μήπως ήρθε η ώρα να δείτε την αλήθεια κατάματα...Με εκτίμηση Ανδρέας Στεφανής (http://www.stefanis-consulting.eu )
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Σύρος όπως και όλοι σχεδόν οι τουριστικικοί προορισμοί κυβερνούνται τουριστικά από πολιτικές παρέες που δεν έχουν καμία σχέση με τον τουρισμό και δεν έχουν καμία απολύτως ευαισθησία για να σώσουν τον τόπο τους. Το σύστημα που εξέθρεψε γενιές και γενιές από ακατάλληλους τοπικούς ηγέτες και παντογνώστες έχει τελειώσει και όλοι αυτοί δεν το ξέρουν.... Εδώ ανατρέπεται μια κοινωνία λόγω της τουριστικής ύφεσης και οι άρχοντες συνεδριάζουν για τον υποψήφιο που θα ακολουθήσουν στις επόμενες εκλογές. Είναι ένα σάπιο παλαιοκοματικό σύστημα που πρέπει να εκδιωχθεί κακήν κακώς πριν είναι πολύ αργά (γιατί αργά είναι ήδη). Ειδικά στην Σύρο και στο Βόρειο Αιγαίο οι 'άρχοντες' της αυτοδιοίκησης είναι τραγικά αναποτελσματικοί και σύντομα θα καταστρέψουν ότι έχει απομείνει, όταν εξακολουθούν να ενισχύουν οικονομικά και παράτυπα αναποτελεσματικές τουριστικές στρατηγικές της περασμένης 20ετίας και τολμούν και τις υποστηρίζουν δημόσια... Δέστε τους και διώξτε τους...
ΑπάντησηΔιαγραφή