Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Online Travel Agents: Ισχυρή δυναμική λόγω ευελιξίας και εξάπλωσης του internet


Η αγορά στο internet και ιδιαίτερα οι μηχανές αναζήτησης έχουν αλλαξει τον τρόπο που ζούμε, ενημερωνόμαστε, επιλέγουμε και παίρνουμε αποφάσεις. Πριν από δέκα χρόνια, ο πελάτης που ήθελε να πάει διακοπές βασιζόταν στην αξιοπιστία και στην πληροφόρηση του κάθε τουριστικού πράκτορα. Σήμερα...
 
...έχει τη δυνατότητα να ψάξει, να διαβάσει και να συγκρίνει πριν αποφασίσει να αγοράσει το προϊόν που θέλει. 
Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα της ομιλίας του Γιάννη Kent χθες στην εκδήλωση της google, με βασική του εκτίμηση ότι την επόμενη τριετία η on line τουριστικά αγορά θα βιώσει δυναμική ανάπτυξη και θα αποκτήσει μεγαλύτερη διείσδυση στις μεγάλες αγορές προέλευσης τουριστών και ταξιδιωτών.
Σταχυολογώντας ορισμένα σημεία και στοιχεία από την παρουσίαση του κ. Kent:
- Η ευρωπαική online αγορα αναμένεται να εχει ενα ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 13% το 2011
- Οι online travel agents (OTA) είχαν έναν ρυθμό ανάπτυξης 19% το 2011
- Αναμένεται οτι το 2013 η online αγορά διακοπών θα φτάσει το 41% της συνολικής αγοράς στην Ευρώπη και θα ξεπεράσει για πρώτη φορα την αμερικανική αγορά που είναι 40%.
Το 2009 ο τζίρος ήταν περίπου στα 25 δισ. ευρώ και το 2012 θα ξεπερασουν τα 32 δισ. ευρώ. 
Στην Ελλάδα, το 2010 που είναι η τελευταία χρονιά για την οποία υπάρχουν στοιχεία υπήρξε μια ανάπτυξη της τάξεως του 103% με τον τζίρο να ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.
Γενικά, συμφωνα με τον Γ. Kent, οι specialist OTAs είναι πιο δυναμικοί, προσφέρουν ευρύτερο φάσμα προϊόντος και έχουν λιγότερα κόστη από τα αντίστοιχα των παραδοσιακών τουριστικών οργανισμών.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα τελευταία χρόνια οι tour operators προσπαθούν να επενδύσουν στην online αγορά.
Για παράδειγμα ο TUI ίδρυσε την hotelbeds.com που είναι specialist OTA και η medhotels.com μεταπωλήθηκε από την lastminute.com στον Thomas Cook to 2008.
Ο κ. Kent έδωσε με ένα απλό παράδειγμα μίας μεγάλης διαφοράς στο μοντελο youtravel σε σχεση με έναν παραδοσιακo tour operator που δεν είναι άλλη από την αμεσότητα και την ευελιξία του OTA. καθώς από τη στιγμή που θα συμφωνήσει με ένα ξενοδοχείο, μπορεί να το εντάξει στο συστημά του εντός λίγων ωρών και την ιδια μερα μπορει να δεχθεί και την πρώτη κράτηση! 
Ο tour operator χρειάζεται 12 μήνες να προσθέσει η να αφαιρέσει ένα καινούργιο προϊόν...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου