Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής: Νέες αγορές, εμπλουτισμός προιόντος και θεσμικοί ρόλοι, η στρατηγική για το 2014

Πολλά, καλά και ενδιαφέροντα είχε να πει ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής στο πλαίσιο της Philoxenia. Σταχυολογούμε και μεταφέρουμε, δια στόματος Γρηγόρη Τάσιου, προέδρου του Οργανισμού και της Ένωσης Ξενοδόχων: Το 2013 ήταν για τη Χαλκιδική μια καλή χρονιά, διορθώνοντας την πτώση του 2011 – 2012 και παρουσιάζοντας  αύξηση…


…10% στις διανυκτερεύσεις και 7% στα συνολικά έσοδα. Στις 160 ημέρες που διαρκεί επίσημα η σαιζόν, τα περισσότερα καταλύματα είχαν πληρότητα τις 135 μέρες.
Όλες οι αγορές παρουσίασαν αύξηση, ιδιαίτερα αυτές της Ρωσίας , Ουκρανίας, Σερβίας, Γερμανίας. Από τις νέες αγορές, η Πολωνία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Τουρκία και Ιταλία είχαν επίσης ανοδικές τάσεις. Χαρακτηριστικό της χρονιάς είναι ότι οι μισές αφίξεις προήλθαν από τον οδικό τουρισμό όχι μόνο από τα Βαλκάνια αλλά και από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Σε σύνολο 500.000 επισκεπτών, οι 250.000 κινήθηκαν με αυτοκίνητο.
Το 2014 δείχνει με τα πρώτα στοιχεία να έχει ήδη μια μονοψήφια αύξηση. Βεβαίως, κομβικό ρόλο θα έχουν οι πολιτικοοικονομικές εξελίξεις και κυρίως οι εκλογές το Μάιο του 2014. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι αναμένοντας την αρχή της επόμενης σαιζόν, μια που όσες κρατήσεις και να γίνουν το επόμενο 6μηνο, όλα θα χαθούν αν δεν προκύψει σταθερότητα το Μάιο.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σχεδίασε ήδη τη στρατηγική του 2014 έχοντας ως κεντρικούς άξονες:
- Τη συνέχιση της συνεργασίας με τα γραφεία Δημοσίων Σχέσεων στη Γερμανία, Τουρκία, Ιταλία και Βρετανία. Στόχος είναι η προβολή του προορισμού (με διοργάνωση fam και press trips) αλλά και η τοποθέτηση όσο το δυνατόν περισσότερων καταλυμάτων στους καταλόγους των Tour Operators.
- Τη συμμετοχή στις εκθέσεις της Σμύρνης, Κωνσταντινούπολης, Ουτρέχτης, Βαλκανίων, Βερολίνου, Στοκχόλμης, Μόσχας, Κιέβου, Λονδίνου.
- Τη διαδικτυακή προβολή με μεταφράσεις της νέας ιστοσελίδας του Οργανισμού www.visit-halkidiki.gr σε 7 γλώσσες και την έντονη παρουσία της Χαλκιδικής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Την οργάνωση τουριστικών προϊόντων ειδικού ενδιαφέροντος π.χ. γαστρονομίας, με τη διάδοση του «Ελληνικού Πρωινού», την προώθηση προϊόντων από το «Κέρασμα Χαλκιδικής» και την οργάνωση Φεστιβάλ Γαστρονομίας σε συνεργασία με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βόρειας Ελλάδας.
- Την ενίσχυση του Οργανισμού με νέα συνδρομητικά μέλη (τουριστικά γραφεία, φορείς κ.λ.π.) και την προώθηση συνεργειών με φορείς όπως ο Ε.Ο.Τ. και η Marketing Greece για την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του προορισμού όπως το Άγιο Όρος, ο Αριστοτέλης, τα Πετράλωνα κ.λ.π.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής επιχείρησε φέτος να προχωρήσει πέρα από την προβολή, σε μια προσπάθεια  εξασφάλισης βασικών αγαθών των επισκεπτών αλλά και αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Συγκεκριμένα:
- Στον τομέα της υγείας, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με το Δήμο Κασσάνδρας πλήρωσε όλα τα έξοδα ώστε η Χερσόνησος της Κασσάνδρας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες του 2013 να έχει μονάδα του ΕΚΑΒ για την αντιμετώπιση των έκτακτων περιστατικών. Αναμένεται αντίστοιχη συνεργασία και με τους υπόλοιπους δήμους για το 2014.
- Για την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος της Χαλκιδικής, ο Οργανισμός θα αναλάβει τον καθαρισμό και τη συντήρηση των περιπατητικών – ποδηλατικών μονοπατιών που εξυπηρετούν 20 και 17 φυσιολατρικές διαδρομές αντίστοιχα.
- Για το 2014 προγραμματίζεται μελέτη για τη σαιζόν (Μάιος – Οκτώβριος) με θέμα την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του προορισμού από τους ίδιους τους επισκέπτες του.
Σε αντίστοιχο κλίμα συνολικής αντιμετώπισης των θεμάτων που αφορούν την περιοχή, η Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής ως μέλος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, ξεκίνησε και συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις
-           Στα πλαίσια των 30 χρόνων δράσης της, σε συνεργασία με το Δικηγορικό Σύλλογο Χαλκιδικής και υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή κου Κουτσουράδη, χρηματοδότησε την έκδοση του βιβλίου «Τουρισμός και Δίκαιο», το οποίο προσεγγίζει νομικά τα προβλήματα του τουριστικού κλάδου της Ελλάδας όπως αυτά διατυπώθηκαν στο αντίστοιχο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο 2012. Η έκδοση θα διανεμηθεί στις Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, καθώς και στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.).
-           Ως μοναδικός εταίρος από ελληνικής πλευράς του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού προγράμματος «ShMILE 2 – Από τον πειραματισμό στη διάδοση του οικολογικού σήματος στη Μεσόγειο», η Ε.Ξ.Χ. αναμένεται να παρουσιάσει τα πρώτα ελληνικά ξενοδοχεία με πιστοποίηση ECO LABEL.
-           Ως συνδικαλιστικός φορέας, η Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής συνεργάζεται με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ.), το Ξ.Ε.Ε. και το Σ.Ε.Τ.Ε. ώστε να αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προβλήματα του κλάδου όπως είναι τα πνευματικά-συγγενικά δικαιώματα, η μίσθωση αιγιαλού, το άνοιγμα διαλόγου με τις τράπεζες σχετικά με τη δανειοδότηση των επιχειρήσεων.
-           Η έγκαιρη χρηματοδότηση της αυτοδιοίκησης θα βελτιώσει τις υποδομές της Χαλκιδικής (δρόμους με ελλειπή συντήρηση, έλλειψη νερού, διάθεση λυμάτων, καθαριότητα), στις οποίες υποδομές τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής ούτως ή άλλως είναι βασικοί αρωγοί.
-           Τέλος, η Ένωση ξενοδοχείων Χαλκιδικής δραστηριοποιείται εντοπίζοντας και προωθώντας στις αρμόδιες υπηρεσίες προβλήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους όπως είναι η  ηχορύπανση ή τα παράνομα καταλύματα, τα οποία μπορούν να επιλυθούν με ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο, διάθεση των υπηρεσιών να βοηθήσουν τον τουρισμό, ενίσχυση ελεγκτικών μηχανισμών για επιβολή του νόμου.

Όλα αυτά, θα δώσουν υγιή ανταγωνισμό, νέες επενδύσεις και ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος σε σωστή βάση...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου