Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

WTM 2011, ο τουρισμός το 2012: Ύφεση στη Δύση, ανερχόμενες μεσαίες τάξεις στην Ανατολή


Η προβλεπόμενη από ολοένα και περισσότερους ειδικούς και αναλυτές ύφεση στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, τους επόμενους μήνες, η σθεναρή ανάπτυξη των μεσαίων και μεγαλοαστικών τάξεων στις μεγάλες αναδυόμενες αγορές - πέραν των γνωστών μας BRICs - διαμορφώνουν ένα περιβάλλον...

...αβεβαιότητας και προσεκτικών κινήσεων από τους μεγάλους παίκτες της διεθνούς τουριστικής αγοράς. Είτε πρόκειται για τους ισχυρούς τουριστικούς οργανισμούς, είτε για τον τομέα των αερομεταφορών, είτε από την πλευρά των προορισμών.
Οι προβλέψεις κύριων τάσεων
σε βασικούς τομείς τουριστικής
αγοράς διεθνώς
Σύμφωνα με τις τρεις μεγάλες έρευνες και μελέτες που έχουν διενεργηθεί στο πλαίσιο της WTM, υπάρχουν τρία βασικά δεδομένα που αναμένεται να καθορίζουν στο εξής και τις κινήσεις στη διεθνή αγορά.
Πρώτον, οι εκτιμήσεις για επιβράδυνση της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας στο 4% μέχρι το τέλος του έτους, από 5,1% το 2010. Η “πίεση” είναι εντονότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, λόγω της κρίσης χρέους.
Δεύτερον, οι προβλέψεις για επιβράδυνση και του ρυθμούς αύξησης των διεθνών αφίξεων φέτος σε 4,3%, από τις αρχικές ετιμήσεις που έδιναν αυξηση έως και 6%, εξαιτίας σειράς παραγόντων, από το κόστος καυσίμων, μέχρι την πολιτική αστάθεια, τα μέτρα λιτότητας σε πολλές χώρες. 
Τρίτον, μέχρι το 2012, προβλέπεται ότι η διεθνή τουριστική αγορά θα δώσει ένα δισ. αφίξεις και ταξιδιωτικές δαπάνες που θα αγγίζουν το ένα τρισ. Δολάρια ΗΠΑ, μεγέθη πρωτοφανή, τα οποία όμως θα οφείλονται κυρίως στις διευρυνομενες και βελτιούμενες από άποψη βιοτικού επιπέδου, μεσαίες τάξεις των αναδυόμενων οικονομιών, κυρίως της Ασίας.
Ένα πρώτο δια ταύτα είναι ότι σε όλο αυτό το περιβάλλον, οι tour operators σχεδιάζουν τις κινήσεις τους πολύ προσεκτικά και με πρωταρχικό μακροπρόθεσμο στόχο, την “επιβίωσή” τους.
Τόσο απλά.
Οι έλληνες ξενοδόχοι και επιχειρηματίες γνωρίζουν πολύ καλά τι μπορεί να σημαίνει αυτό και αυτό ακριβώς θα είναι ένα από τα θέματα με το οποιο θα ασχοληθούμε αργότερα, διότι, ξεκάθαρα και όπως αναφέραμε και την περασμένη Παρασκευή, τα πρώτα σημάδια έχουν φανεί και δεν είναι ενθαρρυντικά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου