Ενδιαφέρουσες εξελίξεις φαίνεται ότι έχουμε στο “μέτωπο” των αεροδρομίων της Πελοποννήσου, σε Καλαμάτα και Τρίπολη, με κινήσεις στις οποίες προέβησαν το Υπουργείο Ανάπτυξης και η ΥΠΑ και για τις οποίες ενημερώθηκε προχθές το Περιφερειακό Συμβούλιο από τον Π.Τατούλη. Αν εξαιρέσει κανείς...
...τις πολιτικού χαρακτήρα “θριαμβολογίες” με τις οποίες περιβλήθηκαν οι σχετικές ενέργειες και η δημοσιοποίησή τους, η ουσία είναι ότι η ΥΠΑ:
Πρώτον, έχει εντάξει το Πρόγραμμά της μία σειρά έργων αναβάθμισης και βελτιωσης της λειτουργίας του αεροδρομίου Καλαμάτας, προυπολογισμού σχεδόν δύο εκατ. ευρώ που όταν ολοκληρωθούν, πράγματι θα το ανεβάσουν πολλές θέσεις, ως προς τις δυνατότητες και τη φέρουσα ικανότητά του στην κατάταξη των διεθνών αεροδρομίων της ευρύτερης περιοχής μας.
Τα έργα, περιλαμβάνουν επέκταση, εκσυγχρονισμό και αναδιάταξη των χώρων του αεροδρομίου και των λειτουργιών του, κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου με βάση μελέτη που εκπονείται από την ΥΠΑ και αναβάθμιση των επιφανειών ελιγμών (διάδρομος προσαπογείωσης, τροχόδρομοι, φωτοσήμανση).
Όλα αυτά - ορισμένα εκ των οποίων είναι, βέβαια, γνωστά - τελούν υπό την ανανέωση και επικαιροποίηση των Περιβαλλοντικών όρων από το ΥΠΕΚΑ, όπου ο σχετικός φάκελλος έχει κατατεθεί εδώ και έναν χρόνο!
Δεύτερον, για το αεροδρόμιο Τρίπολης, η ΥΠΑ ολοκλήρωσε την αξιολόγηση της μελέτης που είχε υποβάλει η Περιφέρεια σε σχέση με τις δυσκολίες προσέγισης και απογείωσης.
Η “είδηση” εδώ είναι ότι η Ελλάδα υπέγραψε πρόσφατα τη σύμβαση EGNOS που αφορά στην υιοθέτηση και εφαρμογή δορυφορικών διαδικασιών - είναι ένα δορυφορικό σύστημα βελτίωσης, το οποίο αυξάνει την ακρίβεια των δορυφορικών σημάτων πλοήγησης ανά την Ευρώπη βελτιώνοντας την ακρίβεια των σημερινών σημάτων GPS από περίπου δέκα μέτρα σε δύο μέτρα - σε πλήθος τομέων και δραστηριοτήτων, από την αεροναυτιλία μέχρι την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Εκτιμάται ότι η εγκατάσταση συστημάτων που αξιοποιούν το δίκτυο EGNOS στην Τρίπολη, θα επιτρέψει τη λειτουργία του αεροδρομίου και ως πλήρως λειτουργικού εμπορικού αεροσταθμού.
Σύμφωνα με τα σχέδια του Π. Τατούλη, η εξέλιξη αυτή θα ανοίξει το δρόμο, μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ για τη δημιουργία “του πρώτου αμιγώς low cost αεροδρομίου στη χώρα”.
Μάλιστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου