Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Μείωση ΦΠΑ: Τα υπέρ και τα "γκρίζα"...

“Ελπίζουμε πως όλοι θα συμβάλλουν στο να μπορέσει αυτό το μέτρο να γίνει μόνιμο και να μπορέσει να δώσει την ώθηση στον κλάδο της εστίασης και στον τουρισμό”. Αυτή η φράση της υπουργού Όλγας, τα λέει όλα: Τρόικα και κυβέρνηση, αφήνουν κυριολεκτικά στα χέρια της αγοράς τον βαθμό επιτυχίας αλλά και την τύχη του μέτρου. Αυτή είναι...


...η σημαντικότερη διάσταση της συμφωνίας για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση και αυτή είναι και η ωμή πραγματικότητα. 
Κάθε επαγγελματίας και κάθε επιχείρηση, έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης σε αυτή τη διαδικασία καθώς είναι ξακάθαρο ότι το συνολικό όφελος - η διατήρηση του συντελεστή σε αυτό το χαμηλό επίπεδο και η ενδεχόμενη μείωση και σε άλλα προιόντα και υπηρεσίες - εναπόκειται στις “ατομικές” επαγγελματικές και επιχειρηματικές συμπεριφορές.
Η μείωση έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά που μαστίζεται από παραβατικότητα. Οι έλεγχοι στις τουριστικές περιοχές, αποδίδουν απαγορευτικά υψηλά ποσοστά παραβάσεων και παρατυπιών.
Τα πράγματα, όμως, δεν είναι απλά, αυτήν τη φορά. Η εφαρμογή και υλοποίηση του μέτρου θα παρακολουθείται στενά πανταχόθεν - κατατοπιστικότατο το ρεπορτάζ στην “Καθημερινή” - από την Τρόικα ζητούνται μετρήσιμα αποτελέσματα ανά μήνα και πολύ απλά, κάθε ευρώ μετράει γιατί τα 100 και κάτι εκ. ευρώ που υπολογίζεται ότι θα είναι η επιβάρυνση του προυπολογισμού.
Για τον τουρισμό, πέραν της γενικής διαπίστωσης ότι βελτιώνεται σημαντικά η ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών επισιτισμού, η μείωση είναι δίκοπο μαχαίρι. 
Σε πρώτη φάση, ευνοούνται οι τουρίστες που θα έρθουν στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του χρόνου, αλλά όχι όλοι. Όσοι έχουν αγοράσει, ήδη, all inclusive ή πακέτο full board, θα επωφεληθούν μόνον αν κινηθούν και εκτός ξενοδοχείου. Περισσότεροι ωφελημένοι θα είναι όσοι έχουν αγοράσει πακέτα ημιδιατροφής - στο τρίτο γεύμα και στις άλλες καταναλώσεις -, οι μεμονωμένοι και απομένει να δούμε στην πράξη αν τα πακέτα που θα αγοραστούν από την 1η Αυγούστου και μετά, μπορεί να αναπροσαρμοστεί το κόστος τους.
Από την άλλη πλευρά, η ανακοίνωση ότι το μέτρο θα ισχύσει "πιλοτικά" μέχρι 31 Δεκεμβρίου, δημιουργεί έναν “γρίφο” για τις συμφωνίες που γίνονται τώρα ή το αμέσως επόμενο διάστημα για την επόμενη περίοδο.

Το ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η επιτυχία και η “μονιμοποίηση” του μέτρου, είναι ένα ζήτημα που καλείται να διαχειριστεί η ξενοδοχειακή ή άλλη επιχείρηση, κατά το δοκούν, στις διαπραγματεύσεις της με τους tour operators και τα τουριστικά γραφεία. Τι πρέπει να κάνει; Αναλαμβάνει το ρίσκο και περνάει από τώρα τη μείωση ή όχι; Είτε έτσι, είτε αλλιώς, είναι θέμα της διαπραγμάτευσης η “πρόβλεψη” στη συμφωνία μίας αναπροσαρμογής από 1η Ιανουαρίου του 2014...
“Κλειδί” ως προς αυτό, θα είναι να φανούν όσο το δυνατόν νωρίτερα τα αποτελέσματα της εφαρμογής του μέτρου, προκειμένου να μπορεί να εκτιμηθεί και η συνέχεια.
Αυτά προς το παρόν.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου