Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Νομοσχέδιο Τουρισμού: Οι αλλαγές που φέρνει η δεύτερη τροπολογία

Και μετά τα του ΕΟΤ, τα υπόλοιπα που περιλαμβάνει η δεύτερη τροπολογία που κατατέθηκε στο Νομοσχέδιο για τον Τουρισμό, Με αυτά συμπληρώνονται ή τροποιούνται διατάξεις και σημεία του νομοσχεδίου που έχουν να κάνουν με τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα, τη λειτουργική ενοποίηση καταλυμάτων, τις αποστάσεις από αιγιαλό και άλλα. Ειδικότερα...


...στην τροπολογία περιλαμβάνονται τα εξής:
  • Προσδιορίζονται με ακρίβεια τα είδη των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής που μπορούν να αποτελούν συστατικό στοιχείο των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, ενώ επίσης διευρύνεται το προϊόν των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, ώστε στα νέα αυτά τουριστικά καταλύματα να μπορούν να συμπεριλαμβάνονται, πέραν των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής (γκολφ, μαρίνες, συνεδριακά κέντρα κ.λπ.) και εγκαταστάσεις ειδικών μορφών τουρισμού, όπως μονάδες ιαματικής θεραπείας, κέντρα ιαματικού τουρισμού-θερμαλισμού, κέντρα αναζωογόνησης, κέντρα ευεξίας και κέντρα καταδυτικού τουρισμού.
  • Περαιτέρω, και με σκοπό την επίτευξη του στόχου της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, αποσαφηνίζεται ότι τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα οφείλουν να λειτουργούν σε όλη τη διάρκεια του έτους.
  • Προβλέπεται ότι οι ρυθμίσεις, με τις οποίες καθορίσθηκαν ειδικές διατάξεις ως προς τις χρήσεις γης, τους όρους και περιορισμούς δόμησης και τα όρια κατάτμησης και αρτιότητας των γηπέδων, κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 21 του ν. 1650/1986, κατισχύουν των γενικών ρυθμίσεων του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον τουρισμό που αφορούν τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
  • Εξορθολογίζεται το θεσμικό πλαίσιο για τις αποστάσεις των τουριστικών εγκαταστάσεων από τον αιγιαλό και προσαρμόζεται στις προβλέψεις του δ/τος για την εκτός σχεδίου δόμηση. Έτσι, η απόσταση των τουριστικών εγκαταστάσεων από τον αιγιαλό είναι ανάλογη προς το ύψος των κτηρίων, ώστε τα ψηλότερα κτίρια να τοποθετούνται μακρύτερα από τον αιγιαλό, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των σχετικών ρυθμίσεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Παράλληλα προβλέπεται δυνατότητα μικρής μείωσης της απόστασης των κτηρίων από τον αιγιαλό ανάλογα προς την υψομετρική στάθμη του εδάφους σε σχέση προς τη στάθμη της θάλασσας.
  • Εισάγεται περιορισμός στη δυνατότητα ανάπτυξης συνοδευτικών τουριστικών δραστηριοτήτων σε σημείο πλησιέστερο προς τον αιγιαλό. Έτσι, η δυνατότητα προσέγγισης των συνοδευτικών του τουρισμού δραστηριοτήτων στον αιγιαλό παρέχεται μόνο εφόσον η επιχείρηση διαθέτει πρόσωπο σε παραλία άνω των 100 μέτρων και σε ποσοστό 20% αυτού.
  • Παρέχεται η δυνατότητα διάνοιξης οδών διαμέσου των δασών και δασικών εκτάσεων για την εξυπηρέτηση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που ήδη σήμερα προβλέπονται από την οικεία δασική νομοθεσία για την εξυπηρέτηση βιομηχανιών, μεταλλείων και λατομείων.
  • Εξειδικεύονται οι αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων, ώστε να περιορίζονται σε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, ξενοδοχειακών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων συνολικής δυναμικότητας άνω των 300 κλινών και ειδικές τουριστικές υποδομές που συνοδεύουν τουριστικά καταλύματα των παραπάνω κατηγοριών.
  • Επιδιώκεται η λειτουργική ενοποίηση τουριστικών καταλυμάτων σε όμορα ή τεμνόμενα γήπεδα ή οικόπεδα, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούται το σύνολο των απαιτουμένων τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών. Διευκρινίζεται ότι η λειτουργική ενοποίηση επιτρέπεται μόνο είτε μεταξύ κύριων τουριστικών καταλυμάτων της ίδιας μορφής και κατάταξης σε αστέρια είτε μεταξύ μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, της ίδιας μορφής και κατάταξης σε κλειδιά. Επίσης δίνεται η δυνατότητα χορήγησης ειδικού σήματος λειτουργίας σε τουριστικά καταλύματα με δυνατότητα πρόσβασης μέσω νομίμως συστημένων δουλειών διόδου, εφόσον αυτό επιτρέπεται από την οικεία πολεοδομική νομοθεσία. 
  • Παρέχεται η δυνατότητα σε γήπεδα που ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη ή έχουν μισθωθεί με μακροχρόνια μίσθωση από τον ίδιο μισθωτή και τέμνονται από αγροτικό ή δημοτικό ή επαρχιακό δρόμο, εφόσον τα εκατέρωθεν της οδού γήπεδα ή οικόπεδα αυτά είναι αυτοτελώς άρτια και οικοδομήσιμα, να θεωρούνται ως ενιαία έκταση. Όλες οι σχετικές άδειες εκδίδονται για το σύνολο της έκτασης αυτής, ενώ επίσης τοποθετείται σε κάθε τμήμα του γηπέδου ή οικοπέδου το μέρος του συντελεστή δόμησης που του αναλογεί.
  • Εισάγεται μεταβατική διάταξη για τους περιορισμούς της παραγράφου 4 του άρθρου 1 για σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τους οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, που είναι ήδη σε διαδικασία αδειοδότησης.
Ολόκληρη η τροπολογία, εδώ.  
Από ό,τι μαθαίνουμε, η ψήφιση του νομοσχεδίου θα γίνει σε δύο συζητήσεις, στις 25 (Πέμπτη) και στις 30 (Τρίτη) του μήνα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου